Häxor iFokus

Häxor

Etikettfolktro-och-myter
Läst 4033 ggr
Vargflickan
0

s.k. "väderknän"

Vad tror ni om detta "fenomen"? Glad Existerar det, eller blir helt enkelt ledvärk av andra orsaker värre vid dåligt vädet?

Vad har ni för tankar om detta? Upplevelser, erfarenheter, tips för lindring?

/Med ljus från Vargflickan som haft en liten paus. Cool

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Bappho
0

Jag är ganska säker på att kroppen påverkas av väder. Jag har inte själv just väderknän, men ett väderhuvud :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Vargflickan
0

Bappho: Vad tror du det är som påverkar, mer exakt? Te.x. Kylan luftfuktighet, "spänningar", energier osv. Väderhuvud har jag vid åska ;)

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Bappho
0

Huvudet påverkas väl av olika tryck som ändrar sig efter väder.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

siddelina
0

Jag har väderfötter Skrattande, känner ofta av väderomslag i fotlederna. Då värker det och känns knarrigt i lederna.

lightseeker
0

hm, min mormor sa alltid om mig från jag var drygt 1 år gammal: " stackars barn, hon har fått mina väderfötter".

Jag hade sådan svår smärta att de fick söka läkarhjälp, tyvärr kunde de inte hjälpa mig.

jag har hört en förklaring att det skulle vara de negativa jonerna som finns i större antal här vid kusten, som vi väderkänsliga känner av.

men om jag tänker efter så får jag obehag i hela kroppen av fler saker: vattendrag (ej synliga, dvs. under marken) klockor (på handleden) kanske att det hänger ihop.

En del är ju extra känsliga för tobaksrök, björkpollen, kattallergener, så varför då inte magnetism….för det är så som det känns för mig, i kroppen.

På tal om magnetism så är jag också känslig för tidpunkt (ställer aldrig klockan, försover mig aldrig), hm, kanske kommer på mer

siddelina
0

Det du skriver om att du aldrig ställer klockan, stämmer för mig också. Jag vet att jag kommer att vakna klockan 7 när jag är ledig, för jag vaknar alltid klockan 7.

När jag ska åka iväg till skolan ställer jag klockan som säkerhetsåtgärd.

lightseeker
0

jo, har ett bra lokalsinne med (ha ha, lustigt om just det skulle hänga ihop med mina väderknän, men varför inte, nåt positivt skall det väl föra med sig också-det är kanske knäna som visar vägen och inte huvudet)

marinelady
0

Jag tror det bottnar i tryck förändringar som kroppen påverkas av, speciellt migrän människor brukar vara tryckkänsliga, eller personer som har skadat en led, den brukar också vara känslig för tryck förändringar. Tror det påverkar vätskors viskositet i kroppen…men det är bara en teori