Crow spirit
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad är din relation till kråkfamiljen?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Min relation har jag med korpen, den är min lärare, beskyddare och Gudinnans sändebud.

Kråkfamiljen har verkligen en speciell plats i mitt hjärta. Bland det vackraste jag kan höra är när en skock kajor flyger förbi om kvällen eller en höstdag. Kråkan är så vacker, skådar världen med huvudet på sned, ser med ena ögat och sedan med det andra. Som om hon står förbunden med alla världar. Klokheten… Jag skulle kunna tillbringa timtal bara att betrakta skatan. Så fin! Så otroligt fin med allt det svarta och vita. Jag finner det väldigt underhållande hur hon har koll på precis allt. Det är en favorit hos mig. Korpen har kommit in mycket i mitt liv sedan jag flyttade hit jag bor nu. Vi samtalar, jag och korparna i skogen bakom. Kan bli en fin relation om den utvecklas.

:) För nåt år sen när vi hade novelltävling här på sajten bidrog jag ju med "Kråkan" så jo, hon har betydelse för mig!

min relation är till korpen, som jag omnämner "lilla fågel", hon lånar mig sin kropp, när jag flyger

Har ett mkt nära band till kråkfåglar o korpen är ju kungen :)
Jag har, till skillnad från alla andra som svarat, ingen bra relation till kråkfamiljen. Jag tycker att de känns hotfulla, som att de ser för mycket och använder det i ett dåligt syfte. Jag vet inte varför, men jag har alltid fått känslan av att de skulle vara "ondskans sändebud" om det fanns ett sådant. Det enda undataget är skatorna, de tycker jag om.
Den familj i fågelriket som jag har ett bra band till är ugglorna, en av mina väktare är fjälluggla.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Man kan spå väder genom att studera kråkor sägs det.
Ser man kråkor flyga mot solen tidigt på morgonen så indikerar det vackert väder, om de däremot flyger runt vatten på kvällen så varnar det om kommande storm.
Det finns en gammal ramsa som berättar vad antalet skator kan förutspå.
One for sorrow, two for mirth Three for a wedding and four for a birth Five's a christening, six a death Seven's heaven, eight is hell But nine's the very Devil's ain sell.