Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 1355 ggr
[Myy2000]
0

Dröm om sovande häxor

För några år sedan hade jag en märklig "häxdröm". Kan någon här på forumet hjälpa mig att tyda drömmen?

Jag befann mig i en gammal stenborg med många rum som innefattade olika känslomässiga utmaningar. När jag lyckats ta mig igenom ett antal rum dök en vägledare upp. Hon förde mig till ett rum i borgens källare. Där låg mängder av tillsynes döda kvinnor, uppradade på britsar. De bar svarta "klänningar", och alla hade två vita teater masker, den ena med glad mun och den andra ledsen mun, fästade runt midjan, men hängande på baksidan av kroppen. Jag förstår att de är häxor och märker att min närvaro på något sätt håller på att väcka dem till liv. Stämningen blir mycket hotfull och plötsligt beteer sig min guide märkligt och försvinner. Så där står jag ensam och bara vet att jag är dödens om de vaknar och jag fortfarande är kvar, eftersom de ser mig som en inkräktare. Livrädd smyger jag mig mot utgången, och precis när jag nästan är framme hoppar en "väktar häxa" fram. Hon utmanar mig på en strid om liv och död. Jag vet att jag inte har någon chans att vinna eftersom hennes krafter är mycket stora. Men jag går ändå in i striden med öppet hjärta utan att dölja min rädsla, med intentionen att slåss till sista blodsdroppen.

Med ens förändras den hotfulla stämningen till att bli vänskaplig och respektfull. Väktar häxan öppnar dörren ut mot en grönskande trädgård och visar mig ut mot friheten. Sedan tar hon fram tre träburkar ur sina kläder. Burkarna innehåller olika sorters örter, och hon skänker mig en nypa av örterna ur varje burk. Sedan tar vi ett varmt farväl och jag vaknar.

Finns det någon där ute som kan hjälpa mig med en tolkning?

Tack på förhand!

/myy

Sebastian
0

Kanske en tolkning vore fel för den här typen av dröm. Bättre att ta den för vad den är och som den är. 
En del saker ska inte analyseras sönder helt enkelt.

[Ackinna]
0

Det är mycket med drömmar som vi inte förstår… och det finns olika teorier om vad/och hur drömmar bildas. Vissa hävdar att det är andar's om sänder oss bilder….

Jag kan personligen tänka mig att det är andar som sänder oss vissa drömmar, och mina teorier är att, ju starkare medial-förmåga vi har ju lättare är det för andarna att skicka sina meddelande.

Kanske din dröm, enbart var en helt vanlig dröm. För mycket utav det vi drömmer är just enbart det…. drömmar. drömmar som bildas utav vårt inre, drömmar med spår utav det som vi tidigare har varit med om, kanske undermedvetna händelser.. eller ja… precip vad som helst… som jag sa, vi vet lite om drömmar. Alla drömmar är inte visioner utav framtiden eller meddelande, utan bara "våran inre tv"

Om man ska tänka tanken, och utgå ifrån, att det är andar som kan sända… så i ren prencip, om u är medialmottagen för den andra sidan, kanske du har på något sett kommit i kontakt med en ande, och att "hon" sänder en bild utav någonting ifrån sin upplevelse… kanske inte direkt en häxfight, men förvräng bild utav något.

Men som #1, man ska inte mala sönder drömmar….

Bappho
0

#0 Initiering?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

jag tar det som andlig utveckling, har själv haft liknande upplevelser, känner igen det med olika rum, och nivåer, ifrån egna upplevelser, när jag har flugit, ELLER vandrat ner i underjorden.

Att du vågar möta ditt inre, dina rädslor och blir till slut accepterad, det var en stark dröm.