Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2458 ggr
amenia
2009-03-19 21:44
0

Spells

Någon som kan tipsa lite på olika spells?!

Mr-K
2009-03-20 00:59
0

Gör bara en sökning på google och du lär hitta tusentals.

[trumman]
2009-03-20 01:10
0

JA!!

ett spellz som jag liksom asså tycke3r är ascoolt är liksom asså ett ba typ kärleksmagispellz liksom

man tar typ ett svart ljus liksom asså bara för att det typ är MYSTISKT

sen tänder man typ det ba åsså säger man liksom "jag! är! konungen/drottningen! av ljuset!"

åsså liksom önskar man sig ba typ kraft och rikedom och kärlek, du vet sånt där man inte kan fixa annars i livet liksom

det är spellz jag diggar å göra liksom asså ba då jag och mina polare ska trolla

[trumman]
2009-03-20 01:13
0

shit ! åsså glömde jag å liksom att man kan trumma på ett burklock påsså får man typ asså ba kraftdjur liksom

man kan ha hur många som helst och det är typ liksom skitcoolt å ha vargar och drakar å sånt

allt man liksom kommer på är typ sant! bara man kabn töänka det

asballt juädet finns som inga regler alls

man bara liksom kommer på vad man vill ha och vad man vill göra åsså är det coolt liksom

för det är ju som ingen liksom som kan KOLLA det du vet så allt är liksom tillåtet och ok

säger jag att jag har en flygande gris som kraftdjur liksom asså ba så HAR jag det liksom

asballt

så är det

shit asså

jag ska börja ha kurser nu i trumresor för det är typ asballt

2500:- ska det kosta bara liksom åsså får man liksom diplom

asballt

shit

typ

Zoraye
2009-03-20 01:44
0

Hehehehe, Trumman I hear ya!

Hadina
2009-04-17 23:52
0

Trumman! Du är ju för skööööön!Flört

xDumlee
2009-04-18 00:16
0

#3 haha Skrattande

Rovanja
2009-04-18 11:09
1

Trumman!

Detta gav mig ett gott morgonskratt.

Oförglömligt…Cool

SilvianLuna
2009-04-18 21:57
1

Hahahahahaha!!! asgarvar Skrattande Där satt den! Trumman, du kan verkligen tolka tonårsnojan hos småflickor (och pojkar) när det kommer till andliga saker.

[lillajessi]
2009-04-19 02:33
0

Kanske inte lika kul för den som frågar. Antagligen är amenia ny på området och som kanske heller inte är så gammal? Finns ingen anledning att förlöjliga någon för att frågan i dina ögon ser dum ut. Då kan man lika gärna låta bli att svara. Alla barn i början…

Sebastian
2009-04-19 19:43
0

Och alla barn ska läras i början… Att skämta bort en sån här fråga är ju snarare nyttigt än elakt.

[lillajessi]
2009-04-19 21:05
0

Så kanske inte alla uppfattar det…

Bappho
2009-04-19 22:50
1

Klipper in en av reglerna som faktiskt finns här på HiF.

*Vi svarar INTE nya medlemmar eller yngre personers frågor på ett hånfullt eller ironiskt sätt, ÄVEN om man själv tycker att frågan är dum. Alla är barn i början!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sebastian
2009-04-19 23:48
0

Regler ja.. Bra att påminnas ibland. Slänger in den här och häller olja på vågorna. 
http://www.scarletsbookofshadows.freewebspace.com/custom4.html

Hadina
2009-04-20 12:08
0

Har jag sårat någon, så ber jag om ursäkt!
skrev bara vad jag tyckte om trummans förklaring

SilvianLuna
2009-04-20 18:29
0

Min avsikt var inte att förlöjliga eller såra någon. Men jag ber om ursäkt om det så tolkades.

spindelfot
2009-04-20 19:07
0

och har man inte något bra att säga är det ju bäst att inte säga något alls..

Visst ska man tåla ett och annat när man skriver på ett forum, men det är ju trist ifall människor är rädda för att skriva. Visst har man rätt att ifrågasätta och störa sig lite på någon annan.. men vi får inte förvandlas till hyenor.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

SilvianLuna
2009-04-20 19:15
0

#16 Nej, självklart inte.

[lillajessi]
2009-04-20 20:07
0

Varför jag reagerade var för att det var en ny och antagligen mycket ung person som frågade eller åtminstone nybörjare. Det finns ingen anledning att störa sig på en sån fråga. Eller göra narr av den. Då finns det bra mycket annat att störa sig på härinne. Så fråga på amenia!

SilvianLuna
2009-05-21 01:16
0

#18 Har jag på något vis gjort av narr av henne så har du nog missförstått det hela. Hur du har tolkat denna tråd är upp till dig. Allt behöver inte vara så förbaskat allvarligt jämt.

Bappho
2009-12-01 17:09
0

Resurrection of a dead body.

"I adjure you, life spirit walking in the air: enter this body, inspire it, empower it, resurrect it by the power of the eternal god, and make it walk about in this place: for I am he who acts through the power of [Th]ayth, the holy god." Say the Name.

Magical Papyrus in Leiden

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ada-Htonia
2009-12-01 19:54
0

Om han  äskar inte,men älskar du,och vill försätta bli tillsammans.

Tar människa bild,smörja med honung,titta på bilder och säger lika order:

Mother of Earth,mother of värl,bli godhjärtad till…(dit nam)

Och vill …(hans namn) bli med mig nu och vidare.

Hecate,Hecate,Hecate,

Dark Mother,

You walk with us like no other,

Dark Mother.

Endroppeihavet
2009-12-02 01:24
0

Pratade om spellsböcker idag och tjockisen 5000 spells kom upp som samtalsämne. Som faktiskt fått schyssta recensioner. Har kikat i den på affären och den verkar vara ett intressant uppslagsverk.

Kostar cirka 240 spänn hos bokus/adlibris

http://www.judikailles.com/002a.html

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Casiopeia
2009-12-02 03:20
0

#23 köpte den nyligen. Intressant läsning med brett spektrum av olika traditioner och typer av magi. Har inte testat någon av dom (och vet inte om jag kommer göra det rakt av heller) men som uppslagsbok och inspiration är den helt klart värd pengarna.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

greeneyed
2010-01-04 04:53
0

Det är att föredra att skriva dina egna formler.

spindelfot
2010-01-04 11:24
0

#23 Jag har den också. Den har fått viss kritik för att den är väldigt 'lätt' dvs - går inte på djupet med någon nämns tradition utan verkligen listar en enorm mängd häxkuckel rätt upp och ner.. Alltifrån oljor till bad, till visualiseringar, saker man bygger, allt möjligt - och från hela världen..

Jag tycker den boken är bra faktist! Men det som gör den bra är att den hjälper en att gå åt rätt håll. Ensam är den förstås inte så bra, men den är verkligen ett bra uppslagsverk som hjälper en vidare. Jag har tex läst om en olja i JI bok, och sedan har jag läst i floraböcker och andra örtböcker om örterna som oljan innehåller. Sedan kollar jag på internet, i mina naturkosmetikböcker.. osv.. tills jag har en bra bild av innehållet och dess verkan och då blandar jag, och testar.. ibland blir det fail ändå men sådant får man ta.

Har testat ett och annat ur den boken, främst olika blandningar eftersom det ligger mig närmast, tycker jag har lyckats ganska bra men att recepten som står definitivt behöver förfinas, göras om, anpassas efter personen som ska använda dem, och mer specifikt för vad man vill ha.

spindelfot
2010-01-04 11:26
0

Och vad drygt att man kan köpa den för 240, för jag tror att jag pyntade ca 300 för mitt ex. (som nu är nerspillt med kaffe och rödvin och kanske är värt på sin höjd 30 vid det här laget.)

marinelady
2010-01-05 00:42
0

#23 Hm så dålig man är på att hitta saker självSkäms den lät intressant ska ta mig en titt på den :) tackar för tipset i flytt yran.

Casiopeia
2010-01-05 17:01
0

#26 ja precis, det är ju så den ska användas. Den är kanske lite ytlig, men som inspirationskälla och utgångspunkt för eget exprimenterande är den finemang.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[Ackinna]
2010-01-26 18:20
0

#20 / Jag tror inte hon menade att det är du eller de som svarade som hånade eller liknande utan att "trumman" kanske tog i lite för "oseriöst"

Men i alla fall: Jag är också ganska ny.. eller det beror på… det är vä ungefär sedan Augusti eller sådan jag börjat att "utöva" magikonst. Men har någonstans alltid läst om det. Så vet inte, vet inte omjag är nybörjare eller veteran hahaha:D

Men ett tips till dig amenia: Helst ska man nog skriva formlerna själv så det blir mer personligt… men du kan ju söka upp formler på nätet för att kunna få hjälp och tips om hur formlerna kan se ut.