Sagan om Isfolket
Någon annan som har läst de böckerna?
Håller precis på med bod 43 av 47 böcker, de är så himla bra!

Japp. sträckläste hela serien för en massa år sedan. Satt uppe hela nätterna och läste minns jag :) de var så bra
#1 Gjorde samma sak. 
Skulle vilja ha tag i böckerna så jag kan läsa dom igen. Hade bara lånat dom som jag läste förut…

#3 Finns många på blocket och tradera, även på loppisar. Om du inte får tag i alla har jag en hel massa kompletter. Berätta bara vilka som saknas :).
Jag har läst serien flera gånger ;). Jag älskar den <3 Har även läst en massa andra böcker av henne, hon är super!!
Nu håller jag på med en bok som heter "Vi är inte ensamma" av Margit. Det handlar om våra andliga guider. Rekomenderas starkt!
Finns även en författare som heter Bente Pedersen (tror jag att det var), hon skriver liknande böcker. Bland annat Raija.

Den är en av mina favoritserier och kan läsas hur många gånger som helst. Vid det här laget kan jag nog hela utantill men får ibland suget och sträckläser den igen :)
Har även läst häxmästaren och solens rike men de tilltalade mig inte hälften så mycket. Dock var de kul att ha läst dem :)

hihi min pojkväns mamma plockade fram de åt mig, hon har hela serien! börjar få smått separationsångest som jag alltid får efter en bokserie haha
#4 Tack jag ska försöka komma ihåg det, för dom är svåra att få tag i på loppisar också…
Jag älskade serien. Hade alla böcker och kunde läsa om dem då och då.
Håller på att läsa dem med nu:D
Tror alla finns på adlibris för 39 :-
// Pabblo
alltså st ;P
// Pabblo
#19 ok ska kolla där - tack 

Har också läst hela serien. Dock hade jag ett långt uppehåll då bok nr 45 (tror jag) var slut i förlaget och fick inte tag på den alls. Men tillslut så dök den upp och jag kunde fortsätta. Det är något speciellt med de böckerna helt klart :)

Oh, ja, de läste jag under tiden de kom ut i pocket för väldigt många år sen, typ 25 år sen… ja det måste vara så länge sen för jag började läsa dem innan jag fyllde 20. Känns som en hel evighet sen, men jag fick en Mörksugga i avskedspresent våren 1989 och då hade jag redan läst stora delar av serien har jag för mig. . . (men jag börjar bli så gammal att det kan vara helt fel också) 
Jag läste dem förra våren och de är grymt bra. De är ju skrivna så att man får en aning om vad det ska handla om i nästa bok, så man inte kan låta bli att fortsätta läsa nästa bok direkt.
Jag skulle också gärna vilja ha dem för jag kommer säkert vilja ha läsa dem igen nån gång. Men jag är ju så hopplös när jag väl sätter igång och läsa. Fastnar i böckerna.
Jag läser en annan spännande serie just nu som är lite kortare (9 böcker). Den heter "Jarastavens vandring" skriven av tre författare under namnet "Saga Borg". Den handlar om en völva och hennes liv och släkt ca 300 e.Kr och påminner lite om Isfolket.
Rekomenderar dem varmt!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Jag läste serien på 80-talet när jag gick i högstadiet och vissa böcker tyckte man var extra spännande i den åldern ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

haha det är klart, erotiska böcker är ju härliga :P liksom, mystik, häxor, trollkarlar, erotik och drama mm. kan det bli bättre?!
Det låter visst som om jag har en himla många böcker att läsa fram över, härligt 
Mvh. Silverhuldra

haha jajamensan ;)

Läste några av dom senast här om veckan, kan serien utan till så är bara att plocka en ur högen och läsa när jag känner för det.
Läste den första när jag var 11 år och den sista när jag var 23 år, då hittade jag böckerna begagnade för 15 kr styck och köpte alla jag inte hade. :)
Tyvärr har lånade jag ut en del av dom som jag inte fick tillbaka.
Så får ta och köpa dom igen, så har min dotter rolig läsning framför sig när hon blir stor nog för dom.
har läst hela serien flera flera gånger. Jag tror jag har läst hela serien runt 7gånger, nu är jag inne på min 8e gång och är på bok 23 :) Fast jag hoppar lite fram och tillbaka mellan böckerna nu när jag kan dom haha, läser mest dom 6första böckerna, sedan Heike böckerna, Villemo böckerna och sedan typ.. alla böcker från 30 och uppåt haha XD Men det är heltklart den bästa bokserien som finns inom det området (tycker jag iaf), har inte stött på någon annan bok som har lyckats överträffa Isfolket än så länge ;)
Visst, jag har läst dom som en jävla galning sedan jag gick i 4an och kunde läsa riktigt, och det är nästan så att jag är övertygad om att allt har hänt på riktigt bara för att jag älskar böckerna så mkt :P haha, eller det kanske snarare är så att jag vill tro att det har hänt på rikigt ;)

ja visst känns det som att allt är äkta! haha jag vill också tro det xD
#21 :D

#19 Berätta vilka du saknar, har många dubletter… :)