Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1578 ggr
natttta
0

framtids skådning

har varit hos 3 olika sierskor, säger ungefär det samma men det är ändå så pass olika att man börjar undra. tror inte på att en vis väg bara finns utan att man har val.Hur långt in i framtiden kan man se tendenser? Är rädd för att man låter sierskor påverka en förmycket och att man av det gör fel val:S? att man då kanske önskar sig för mycket?

//Nathalie

Bappho
0

Hur vet man att den sierskan man går till verkligen kan se in i framtiden?

Jag har aldrig själv känt något behov av att gå till någon för att förutse min framtid, men jag har prövat av nyfikenhet när jag var ung. Fick höra många trevliga saker. Hur jag skulle flytta till ett annat land, bli författare m m …. tja, inget av det slog någonsin in, tyvärr :)

Sierskan hade väldigt gott rykte och lever mer än hyggligt på sitt jobb ännu ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Skogselva
0

Jag tror inte framtiden är en fast sak. Den ändras hela tiden, vid varje litet beslut man fattar. Vad som är rätt/fel känner du bäst själv.

Svaren man får från ex. tarotkort ser jag mer som så här bör du/bör du inte göra för att uppnå det här, än: så här blir det.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

CherryLenore
0

Jag är lite inne på det Skogselva skriver om tarotkort. Jag tror inte heller att framtiden är utstakad, utan att man när man läser tarot tex kan se lite vart vinden blåser, vad som är på gång, vad man bör vara uppmärksam på etc.

Sebastian
0

Stjärnan spår och människan rår sa alltid mor min.

[Camio]
0

#4 klok mor!! :)