Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2271 ggr
[emmazzzz]
2010-01-15 12:10
0

tror inte

min kompis tror   inte på  häxor och  spögen  jag  vet  inte    ur  jag ska  få hon   att tro  elar  ska jag  strota  i tet

Skogselva
2010-01-15 15:05
0

Man kan ju inte tvinga någon till att tro. Som jag ser det:

Om hon respekterar att du tror på dessa ting, så borde det inte spela någon roll om hon själv tror.

Kan hon däremot inte respektera, eller ens acceptera att du tror, då är det dags för nya kompisar. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

dragonstar
2010-01-15 21:02
0

Sen beror det ju lite på older, Om du inte ska prata om wicca med henne behövre hon ju itne tro på det. Ni kan ju vara kompisar endå.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lore
2010-01-19 00:08
0

Det är alldrig en bra metod att försöka övertyga någon med den tro man har. Ett bra exempel är… Eh ja i stort sett hela vår historiska existens.

Man behöver inte vara överens för att komma överens. Är det meningen att din vänn ska bli intresserad av ocultism så kommer det med tiden. Sånt får komma naturligt eller inte alls kanske, vem vet?

www.urmoderjord.se

dragonstar
2010-01-19 00:10
0

Håller med men alal vi är olika och dom flästa kan hitta något gemensamt =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.