tror inte
min kompis tror inte på häxor och spögen jag vet inte ur jag ska få hon att tro elar ska jag strota i tet
Man kan ju inte tvinga någon till att tro. Som jag ser det:
Om hon respekterar att du tror på dessa ting, så borde det inte spela någon roll om hon själv tror.
Kan hon däremot inte respektera, eller ens acceptera att du tror, då är det dags för nya kompisar. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Det är alldrig en bra metod att försöka övertyga någon med den tro man har. Ett bra exempel är… Eh ja i stort sett hela vår historiska existens.
Man behöver inte vara överens för att komma överens. Är det meningen att din vänn ska bli intresserad av ocultism så kommer det med tiden. Sånt får komma naturligt eller inte alls kanske, vem vet?
www.urmoderjord.se