Häxor iFokus

Häxor

Etikett: redskap-altare-och-tillbehör
Läst 6858 ggr
isnornin
0

Vart kan man köpa trummor?

Någon som har bra tips på det?

MVH Isnornin

[trumman]
0

I fallande ordning på expertis och kunnande skulle jag säga följande:

www.daydrum.com

www.shamantrommer.dk

www.sejdman.eu

Mvh, T

LailaBaba
0

Jag har EN kvar lika som den Iram har. PM:a om du är intresserad. Jag tycker den har jättebra ljud.

[trumman]
1

isnornin: Annars kan du köpa ett trumtillverkningskit från Sejdman och göra den själv.

Eller höra efter med ett snickeri om de kan svepa en ram (rem) åt dig och nagla dit skinnet (som du beställer från Mojärvs garveri, eller avhårar av ngn gammal renfäll du har liggandes, eller hittar på loppis eller blocket.se) själv. Det vore nog enklast OCH vbilligast - jag har räknat på att man kan göra en trumma på det viset för 300-500 beroende på snickeri och skinn.

EGENTLIGEN skulle man kunna göra en trumma för ingenting, men det kräver ju mer jobb själv såklart :) 

Eller göra allt från scratch… det kan ju inte vara SÅ svårt eftersom folk i alla sorters kulturer kunnat gjort dom utan större tekniska underverk att tillgå - dessutom verkar du mycket händig.

Mvh, T

isnornin
0

Tack trumman!

MVH Isnornin

lotta2
0

Åh, vad häftigt med en egengjord trumma. Nu måste jag också kolla in detta. Jag har sett några som gjort egen trumma i keramik och spänt på ett trumskinn och det lät ju mycket läckert.

Förresten finns det något alternativ till vanliga trumskin? Bara nyfiken här, om det finns syntetiskt framställda eller någtot sådant?

Sebastian
0

#5 Japp det gör det. Finns ett företag som tillverkar trummar av "dinosauriehud" Remotrummor heter de. Fint ljud är det i dom också sen kan du spela i ösregn om du vill. www.remo.com Heter sidan.

Mvh Sebastian

lotta2
0

Tackar för det Sebastian!

ljung
0

Jag pratade med en jägare jag känner och fick älg av honom, det är som trumman säger inte alls omöjligt att göra själv. Det tog en helsikes tid att avhåra men vilken liten älskling det blev… nja egentligen blev det lite skinn över till en trumma till och två till andra vänner. en möjlighet om man vill ha en skåltrumma är faktiskt (slå mig inte… IKEA). deras fruktskålar är kanon! Ska man försöka sig på att böja en egen ram kan man blötlägga den och sedan ånga den i bastrumma eller över glödbedd. det är dock viktigt att man är försiktig då så man inte är för ivrig och böjer för fort. Då går det åt pipsvängen vill jag lova.

MoonFairy
0

Hej!

Vilken otroligt intressant sida Sejdman Kluve har(!)

Blev sittandes i över 1 timme för å kolla in alla trummor, skallror å trumpinnar + kurser!

Tack för tipset Trumman!!!

junetta
0

Upplysningsvis så har "kluve" en trumma till salu på tradera nu.

http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=shamantrumma&search_category=-1&x=59&y=15

(Funkar inte länken så kanske nån vänlig själ kan fixa till den, för jag är nämligen oduglig på sånt härSkrattande)

Sebastian
0

En till? Åh den som hade råd.

Bappho
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Vekka
0

oh.. vilken härlig sida, härliga trummor! :) ska kolla in mer senare. Tack för tipset Bafo.

spindelfot
0

#12 Jag har faktist en liknande sån hemma, som min mamma köpte åt mig i en 'alternativaffär' - det är som en stav som har massor med tomma nötskal i snören, gör ett helt fantastiskt skräckliknande ljud, och det är mig fullständigt logiskt att de flesta väsen nog får ont i öronen av det :) det räcker med att lyfta upp den för att den ska börja väsnas, galet ljud alltså!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

berobe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hittade jag en länk med gamla - men aktuella - trumtips.

Puttar upp dem. (Men dessa trummor är inte jämförbara med spåtrumman på "godmorgon 8 januari 2010".

Sebastian
0

Nu sak du inte trampa på tår. den här modellen av trummor är i min åsikt bättre.

Airamya
0

Jag tror inte berobe menade att det ena var bättre eller sämre än det andra? Bara olika. Rätta mig om jag har fel :)

Lore
0

Det var någon här som nämde keramisk trumma. JAg har en avart av denna typ:  http://www.drumspirit.ca/purchasepics/img_5070ceramic.jpg

Jag värkligen Älakar den. Ljudet är så skönt men den är tung, typ 3 kilo.

Är man mycket ute hade jag nog personligen vat en trumma med syntetskin.

www.urmoderjord.se