Tarot kort!
Nån som vet nån bra sida man kan köpa tarot kort på? Skulle bli jätte glad!
//Varma hälsningar*Jenny

Jag gillar att handla från Lotusblomman, finns många att välja på hos henne. Vissa saker finns i lager andra beställer hon.
På adlibris brukar jag köpa ibland, bra pris har de också.
eller tradera sök på tarot, www.tradera.com
En vis dam sa till mej att man inte ska köpa tarot kort till sig själv, men får man däremot korten av någon är det meningen att man ska använda sig av dem.. Jag tycker i alla fall att det hon sa är tänkvärt, men hur man väljer att göra är självklart upp till en själv. 

Vill du inte häldre gå och känna lite på korten i en affär, än att beställa dem på nätet när det handlar om något så viktigt som energi-arbete? :oP bara ett förslag

Men jag tar och lägger Zenkorten som jag lärde mig av Gaia-korten. Korten läggs i en stjärna och tolkas efter hur de ligger och vilka färger och vad bilden berättar för dig.
1. Grundpersonen
2. Det högre jaget
3. Det undermedvetna
4. Känslan
5. Logiken
6. Energi
7. Familj och Hem
8. Socialt liv
9. Arbete
Tack så jätte mycke…har mycke att täbka på nu!

Jag och frazilo(hon som skrev inlägget)…vi är båda kusiner,och vi är också välldigt intresserade av de här med tarottkort ,spådommar mm…
Eftersom vi nu fick hört att det är "bättre"att få en lek istället för att köpa en själv,skulle vi då kanske kunna ge varandra en?eller låter det..mm.."oseriöst"..jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.
Sen undarar jag fall det finns nån butik i göteborg som säljer tarott kort?/Mvh/Emma

är det bättre och få? där ser man. ja har bara hört att de e viktigt att hitta en man trivs med, och om man får så kanske man inte trivs med bilderna o så. antar att det finns hur många olika åsikter som helst om det där. :P
själv kör jag med en tarotlek från kropp själ ande… inte någon ja gillar direkt men jag väntar med att köpa en egen tills jag har råd och lust :P får väl be någon att köpa en åt mej då :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#4 Jag tror nog att det stämmer lite faktiskt =) Fick en tarot kortlek av en vän till mig som visste att jag tyckte om sådant och den har jag verkligen använt och det har gått bra när jag använt den =) Det kändes som att den passade mig!
http://www.websitefolder.net/isiskammare/Tarot_kort.asp
http://www.framtidsboden.nu/tarot.htm
och sist denna: http://www.aeclectic.net/tarot/
det va dom jag hitta nu, kan ju hojta till om jag ramlar över fler.
Detta att man borde få sin tarot deck har jag hört från fler håll. Det skal vist stärka kortens styrka och gjöra dom rena i sin energi.
Mina slutsatser runt det är: Att köpa nåt är materialistisk. Att bortskänka nåt utan tanke för egen vinning är bra karma och påvärkar både den som gjer och den som får, samt korten. Korten blir då inte påvärkat av materialisme. Detta är bara nåt jag drar av slutsatser dock, men det värkar ju logisk för mig i alla fall.
Kanske starta upp en "tarotklubb"? :) man pratar tilsammans om tarotkort, berättar va man tycker om, hur man tänker, och sen köper man tarot-kortlekar till varann? man blir då sams om en övre prisgräns typ? Nu har ju jag redan 3 kortleker så jag behöver inte nåt där, men 2 av mina har jag fått själv, deres energi är stärkare enn den jag köpt själv :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Jag läste att man kan be en vän köpa dom till en med, fast man betalar vännen först :P Vet inte riktigt hur äkta den gåvan blir, men man kommer ju iaf runt det här med att man inte ska köpa den själv samtidigt som man får det man vill ha i ett samhälle som tyvärr inte har för vana att skänka bort tarot kortlekar. Så här i jul kan man ju även skriva en önske lista.. ;)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Gör som # 3. Tradera har ett bra utbud.
www.solvinden.com är ett måste att besöka!
#7 de där korten var ju hur snygga som helst :)

#17 Ja, jag gillar dem mycket, o min kompis hade egentligen köpt dem på jakt efter ett snyggt taturingsmotiv. Men hon fastnade inte för någon utan gav dem lämpligen till mig i fyrtioårspresent. Jag har spått mycket med dem och faktiskt träffat på en annan kvinna som har ett av korten intatuerad. Det märkliga är att jag inte tolkar korten efter boken som medföljde utan med hjälp av bilden kommer det till mig vad korten vill säga just den personen.

13#Ja det hade varit smart,det där med tarottkort klubb,de tycker jag låter spännande.
#13 men om det är "uppgjort" att man ska få den, blir det samma sak då som om man skulle få den av en vän som ger den som en "riktig" gåva?
#20 Man kan ju avtala att man får kort :) men när och hur kan man ju låta va upp till givaren? man kan kanske nyttja anledningen nu som det är jul? Att man önskar sig tarotkort till jul og någon faktisk gjer en därsom man har avtalat att byta julklapp så tror jag nog inte det påvärkar korten negativt :)
Jag tror det påvärkar korten mycket mer negativt att tjäna pängar på dom SEN, och endast har dom i det syftet! Om man har tarotkort, och tjänar pängar på att läsa, men även läser gratis för dom man kjänner för att hjälpa så tycker ajg det väger upp mot varann, men jag tror det påvärkar korten negativt om man köper kort för att bara tjäna pängar på att läsa folk, och aldrig nånsinne läser gratis inte ens för vänner.. Det är min mening då.. men jag kjänner nog ingen som inte läser gratis för nära vänner eller hjälper spontant utan att tänka på att motta pängar för det sen
― J.R.R. Tolkien

#21 ja det har du rätt i, men när jag spår tar jag betalt. När jag spådde utan att ta betalt blev jag max utnyttjad, spådde jag en ville hon redan dagen efter veta mer och krävde att jag alltid skulle vara beredd på när hon ville få svar. Genom att ta betalt, får man de som är mest motiverade och fokuserade på att få veta. De tar de svar och den tid de får på fullaste allvar. Däremot är inte målet att tjäna pengar på detta. Jag spår aldrig för pengarna, är jag lite i obalans spår jag inte alls! Som medium har man ett stort ansvar, de som blir spådda ska alltid lämna en med en positiv grundkänsla! Även om det finns jobbiga saker bör man alltid stärka och uppmuntra dem som kommer! De ska få veta var och hur de kan utveckla sin egen optimala kompetens eller sitt livs mening! Men det viktigaste är att de lämnar en stärkt och med en skön känsla. Det är därför jag inte spår när jag är stressad eller "uppe i den krassa verkligheten"! Och det är därför jag inte använder den vanliga tarotleken. Om korten "Döden" kommer upp måste man förklara och får ta att personens energi automatiskt sänker sig eller att de blir rädda. Det är onödigt!
jomen visst :) nu är inte jag av dom som tycker att man aldrig skal ta betalat av folk för att spå dom, jag tycker var och en gjör bäst som man vill på den punkten, men inte vill man utnytjas heller :) Om du har som norm att ta betalat undviker du alla dessa som ringer endast för att få svar på sina fråger och som du aldrig hör från sen :) Min mamma gjör så att hon spår sina närmaste vänner gratis, kompisen till kompisen og så vidare får betala, fast hon tar inte mycket pängar, och villt främande som vill spås får betala hennes fulla summa, inte om jag minns va den är dock ;)
― J.R.R. Tolkien

När jag har vart och spått mig och när vi hade ett medium här hemma fick vi betala.
Jag tycker det är helt okej att dem tar betalt,det är ju deras energi och deras tid som vi tar utav.
Sen tycker jag absolut att det finns gränser,men för mig är det okej att betala upp till 300 kr.
Men mer skulle jag nog inte lägga,då skulle jag börja undra fall dem gör de för pengarnas skull.
Har hittat hemsidor på internet där folk tar upp till 600kr eller mer,för att få spå sig i tarott och få kontakt med ande världen,men de tycker jag är alladelles för mycket.
En fråga till er,min brors fru spår i tarottkort,och hon har sagt till mig att hon aldrig skulle villja spå mig.Hon tycker inte om att spå folk som står henne nära,vad tycker ni om det?
Känns det inte konstigt att spå sin nära vänn?släkt?
*nyfiken*
Tydligen, min mamma säger hon inte klarar läsa mig jag står för nära henne så det skulle bli som att spå sig själv sa hon
Jag har dock lagt kort på min mann, och jag felade inte på det enligt honom. Klart, vissa saker vet jag ju om i egenskap av att va gift med honom, men vissa saker jag såg hadde med hans förtid att gjöra och hans kjänslor vid ett problem jag inte fått höra om sedan det va jobbrelaterat..
― J.R.R. Tolkien

25#mmm okej förstår,men du har bara lagt korten på din man en gång eller flera?
Om tex jag skulle ringa dej,skulle du kunna spå mig bara igenom att prata med mig?för vissa kan ju göra så,men alla kanske inte kan?
Bara en allmän fråga liksom.
Det är mycke reklam om att man kan ringa och bli spåd. Men jag tycker inte att det verkar så seriöst plus att man känner ju inte energierna och så på samma sätt. Vad tycker ni?
#26 bara en gong, han är mycket skeptisk till tarotspående och tycker det är mycket fusk och fjant innom "branchen". han va dock imponerat över mig sa han.
Om ajg skulle kunne spå dig? Nåt skulle jag nog få fram, men jag skulle nog inte lita på att jag läser korten korrekt ut från endast et telefonsamtal. om min frånvaron av tillit till mina ävner i så fall är för att jag inte kan sådant, eller att jag kjänner jag måste ha knyttat nåt form av band med den jag skall spå vill jag inte spekulera i. Tarot är rätt nytt för mig, men jag tror att varje gong man möter en person knytter man ett band med personen. Första gongen så tynt som tråden till en spindel. Varje möte stärker bandet, och det stärkaste band som finns är det mellan två makar eller föräldre/barn imho. jag tror att man måste i det minste ha spindeltråden för att "komunicera" bra även med tarot involverat.. :) har man spindeltråden mellan sig så är chansen mindre för att korten låter sig blända av det intrycket man får pr telefon, som i några fall kan va misledande.. men klart, det finns dom som endast behöver höra din röst sen kjänner dom kontakt med dig, fast, jag tror nog inte jag är så duktig och fininställt i mina ävner
― J.R.R. Tolkien

Jag spår inte över telefonen, vill ha det bokat och vara personligt. Spår inte hemma heller, vill inte bli störd av min telefon, grannar på besök och så. När jag spår vill jag ha det lugnt och fridfullt kring mig. Spår ibland i källaren på Källan som ligger i Hässleholm, men det var längesedan jag spådde nu, jag arbetar så mycket så jag hinner inte med det också.
Jag kan inte spå mina barn, eller mig själv, däremot kan jag dra ett kort och sedan läsa i boken, men det kallar jag inte att spå.
Min häftigaste upptäckt när jag spådde var att jag kunde se i korten att mötet med mig förändrade hela hennes värld och det gjorde det med fick jag veta senare, det var häftigt!

För mig var det viktigt att kunna köpa korten i en affär.
Jag ville känna på leken, vilket var helt rätt.
Blev inte alls det jag trodde från början… jag var så inne på något som skulle gå i lila. Men jag har en grön lek, har aldrig gillat grönt… men jag älskar min tarotkortlek.
Gick helt på känslan…plockade bland alla lekarna till det bara blev denna kvar.
Forest Folklore, http://www.aeclectic.net/tarot/cards/forest-folklore/

#30 Vilken fin tarotlek, jag förstår att du fastnade för den.

Jag håller med dig 31 !

#31 och #32
Tack!
Hade bara sett bild på två av korten när jag valde den, gick som sagt var på känslan när jag plockade bland askarna.
Men det blev lyckat, jag tycker om att se på dom. 
Blev väldigt förtjust i leken, beställde en genast från Bokus.

Jag spår folk ibland. Jag har valt min lek själv efter känsla. Jag beställde en lek först från internet och fick en bok med också. Jag kände aldrig mig hemma med den leken. Jag hittade en "häxshop" när jag var på semester för ett antal år sedan och där låg den. Jag kände direkt att det var den jag skulle ha. Nu när jag spår folk så tar jag aldrig betalt utan när de frågar vad jag ska ha så svarar jag att om det visar sig att jag haft rätt i mycket så kan dom komma tillbaka och ge mig det som dom tycker är rimligt. Pengar eller tjänster eller vad som helst. Jag har blivit klippt, jag har fått en valp jag har fått pengar också. Jag tror nog att jag kan spå men samtidigt så är jag nog för osäker på mig själv fortfarande så att ta betalt från början verkar …konstigt på något vis.
#35 det är många som tar betalat via det viset i Norge vet jag, via donationer eller tjänstbyte :) tex är det en kompis av min mamma som får gratis service på sin bil vid jamna mellanrum på ett privat bilverkstad (inte byte av delar, bara kolla om når är fel altså) mot att hon spår verkstadsägarens fru. Andra får pängar eller kanske produkter äfter vad den som blivit spådd tycker är bra betalning. Jag tycker det är ett mycket lämplig sätt om man spår på hobbybasis, fast det lär ju inte va så pålitelig inkomst att man kunne leva av det aldeles ensam sådär helt utan vidare.. :)
― J.R.R. Tolkien
fick hem forest folklore i går från Morgana botique Nattskogen. Vilken vacker lek. Tack för tipset.
När någon kommer o vil lbli spådd eller liknande så brukar ajg itne vilja ta betalt. Jag tror mer på tjänster o gentjänster, men tyvärr utnyttjas ju ibland de som resonerar p ådet här viset….
att, jag akn spå dig o så betalr du i vad du anser vara lämpligt…. å finsn det dom som struntar i någon som helst betalning…. ett paket makaroner skulle duga utmärkt…. elelr en blomma elelr kruka elelr vadförnånting som helst som visar uppskattning…..
För mig spelar det ingen roll om personen ifråga skulle slänga krukan, föra tt istället gav denna perosnen mig krukan…. som exempel… (denna besatthet av krukor för stunden baseeras p åat tjag saknar ytterkruka till mina två nya plantor jag fick härmondagen :S)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jag skulle vilja bli spådd… men vet inte om jag vågar.