Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 888 ggr
skogsgubben
0

Böcker om häxornas högtider

Det har skrivits en uppsjö av böcker som beskriver de olika högtiderna och hur man firar dom. Vilka böcker tycker ni är bra och som ni använder själva?

Jag kan rekomendera en bok som jag själv gärna återgår till för att finna inspiration till hur jag kan fira högtiderna. The Wheel of the Wiccan Year av Gail Duff (ISBN 0712612300). Gail har sina rötter i Alexandrian wicca.

skogsgubben
0

Om någon är intsserad av The Wheel of the Wiccan Year så kanske det kan vara lämpligt att beställa den av Vattumannen inför får häxträff? Glad

Sol-
0

Finns det inga på svenska?

skogsgubben
0

Någon bra sådan på svenska känner jag inte till. Över huvud taget finns det inga bra böcker om wicca och häxkonst på svenska… förän nu när Scott Cunninghams bok Wicca har kommit ut i svensk översättning.

Iram
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bok jag är mycket förtjust i är "Sacred Celebrations" av Glennie Kindred.

Den är bra skriven och innehåller många bra tips och idéer om hur man kan fira sabbaterna. Den är också väldigt fint illustrerad!

http://www.gothicimage.co.uk/books/sacredcelebs1.html

skogsgubben
0

Sacred Celebration har jag också i bokhyllan. Rätt bra bok.

Idun
0

vet inte om det står något om högtiderna då jag inte läst boken(vilket det borde göra) men en svensk bok är En wiccas handbok av Jennifer Hunt

skogsgubben
0

Jag har inte läst En wiccas handbok själv. Men från flera håll har den av erfarna wiccaner fått ett mer eller mindre ljummet mottagande. En del till och med avråder nybörjare att läsa den. De flesta verkar i alla fall helst vilja rekomendera andra böcker.

Jag kommer nog aldrig att läsa den då det finns så många böcker om wicca skrivna av erkända och mycket erfarna wiccaner såsom Lamond, Valiente, Crowther, Gardner, Alexander, Vivianne Crowley och Cunningham.

Idun
0

ok, har som sagt ingen erfarenhet själv. Tänkte bara eftersom sol ville ha förslag på böcker på svenska tänkte jag på den.