En riktig vinter
"Köldchock" skriver inte bara Aftonbladet och Expressen (efter att ha gjort slut på ord som "Polarkyla" och "Arktiskt kyla") utan till och med SMHI via SR. Jo, ned mot -40 biter ordentligt och det börjar bli besvärligt med allt som skall röra på sig - bilar, rinnande vatten och våra inte fullt anpassade kroppar. Men, det är faktiskt inget onaturligt med saken och det går över efter en sällan alltför lång tid. Här i Västergötlands högland har vi inte nått under -20 ännu och lika glad är jag för det, mån om min trädsamling som jag är, men, undrar hur det ser ut hos alla ni häxor och shamaner där uppe i kärnområdet, Dalarna, Härjedalen, Värmland och Gästrikland (och norrut..) Min kra vinterkatt Sarafina sitter i snön och funderar om det inte är dags att gå in i värmen igen… Och snön har inte på många år varit så vackert draperad..
Äh, jag säger som tanten i Särna som de intervjuade på P1: jag är glad att jag inte har utedass och så ser jag till att fåglarna får en fläsksvål eller två extra.
Det är väl alla milda vintrar som gjort åtminstone reportrarna scoopvilda av lite kyla. ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Det är härligt att det är vinter för en gångs skull tycker jag. Jag pulsade hem i snöoväder igår från busstationen, men var upprymd och glad när jag kom hem. Vilken energi och vilken kraft elementen för med sig.
Visst är det vackert med all snö och solen dessa kyliga dagar men det är också ganska jobbigt att sitta mitt i detta vinterlandskap utan en bil som fungerar. Fast man sparar ju ganska mycket pengar när man inte kan åka till affären såklart. Önskar mig en häst. Undrar om man får binda fast den utanför köpcentret ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

vore inte en ren lämpligare, bappho? som du kunde spänna för, ner till affären

Eller en snöskoter? Kanske inte lika häxigt men roligare.
#3 En stor hund, kont på ryggen och skidor på fötterna?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~