Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1535 ggr
Simsan
0

Vargar har också familjer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vargarna har också familjer, vargarna som dödades i förre går dog inte av nån anledning allts, utan att regeringen följde ett ''förslag'' från  jägarna typ ?! är det inte sjukt att bara gå ut i skogen och skjuta ett djur, bara så där ? Tänk , bland dom 27st fanns kanse en hona med ungar som var ute och letade mat till dom lr nått, tänk då ungarna, sitta där i kylan och vänta och vänta på att sin mamma ska komma, men hon kommer inte. 

Jag gråter bara jag tänker på det här :(

// Simona

Mysan59
0

Det är så fruktansvärt tragiskt att det här över huvud taget fick hända! Håller med dig fullständigt.

Bappho
0

Anledningen till att de har jakten just nu är för att de inte hunnit få några valpar ännu.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Simsan
0

Okej, men vem vet, fanns säkert nån ?!

[Tunridan]
0

#2 Har också hört att de valpar/ungvargar som finns inte är tillräckligt självständiga än och skulle alltså ha svårt att klara sig utan sina föräldrar.

Casiopeia
0

Grejen är att vargar är flockdjur, ungarna mognar långsamt och behöver alfhaparets stöd under tiden.

Vet en incident för något år sedan i värmland där det var en liten vargfamilj med två vuxna och deras tre halvvuxna ungar. Flocken var stabil, höll sig från folk och boskap och ställde inte till besvär för någon.  Sedna var det något ljushuvud som hade gått ut och skjutit alfaparet. Plötsligt var där tre vilsna "tonåringar" som inte var färdiguppfostrade ännu och som började söka sig till människor, springa runt gårdar och ge sig på tamdjur. De hade ännu inte lärt sig att bli tillräkligt självständiga och duktiga jägare och saknade ledning. Nu minns jag inte exakt vad som hände men om jag inte har helt fel blev även dessa tre vargungar så småningom skjutna eftersom de uppvisade "farligt" beteende. Hade man låtit flocken vara intakt hade det sannolikt inte blivit något problem….

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Mysan59
0

#5 Så går det när vi människor lägger sig i naturen! Jag är sååååå förbannad just nu, har värsta kriget inne på fb. Förvånad