Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 3677 ggr
Werewolf
0

spökar i mit hus ?

jo det har hänt MAssa konstiga saker  ..och jag undrar om något kan veta om dem här händelöserna kan vara övernatuliga eller om jag bara gått tunt och inbillat mig massa saker ..

1*

jo 2007 dog min katt.. hon var inte som vanliga katter ..vi fick henne av granarna då hon fastnat i deras uthus . hon kanke bara var 1 vecka så vi var tvungna att nappa upp henne . tillslut trodde hon att jag var hennes mamma . sen fl flytta vi till en lägenhet. katten följde mig när jag gick i lägenheten . hon skulle ligga under täcket ok på min arm . hon bblev sur när jag hadde varit borta förlänge och gick iväg ok tjurade när jag komm hämm . men en dag börja det som sedan ledde till hennes död .

min mamma ok jag skulle ut ok gå med våran hund . jag gick ut ok väntade medans mamma fixade hunden. plötsligt hör jag hur hunden börjar gny ok mamma skricka . jag rusar upp ok får se hunden med massa sår i ansiktet ok mamma med rivsår på armarna .. tiger .. ja så hette hon .. tiger hadde blivit rädd när hunden råkat stampa på henne ok anfalit så mamma var tvungen att bära in henne i ett annat rumm . nåra år fortsatte .katten fick uttbråt då ok då ok rev hunden . tillslut fick hon vara i ett annat rum med ett galler för så hon inte skulle ta sig ut.

en dag hände det .. katten hoppa upp på diskbenken medans mamma stod ok diska ok börja attakera henne. vi var nu tvungna att ta bort henne . jag var krossad där jag stod nästa dag vid hennes grav . hon hadde varit mit allt .. jag hadde inte haft särsilt många väner så hon betydde värkligen mäst för mig . en del av mig saknades ..

samma år hännde massa dåliga saker . min mamma höll på att dö i hjärnblödning . båda mina råttor dog ok min hund höll okså på ok dö ..

nu börjar allt spökligt hända ..

vi hadde köpt en ny hund .. ok så hadde vi born till tiger kvar .ok även en till gammal hund. en äfter en börja bete sig konstigt . dem börja bete sig precis som tiger hadde varit . men inte alla samtidit . kanke en dag gjorde hunden något specielt ok den andra dan var det katten som gjorde något .

jag saknade värkligen min katt mer änn ågot annat så jag börja göra en serie om en svartvit katt. ett halvår senare komm nåågra ok erbjöd oss en svartvit kattunge som behövdes nappas upp !

kattungen såg precis ut som katten på mina tekningar .

vi tog i mot den . katten växte ok började bete sig presiss som tiger gjorde .   kan det vara  tigers ande som har orsakat allt dette eller är det bara inbilning ? behöver hjälp !

2*

ok jo ! jag har natt tandstälning ok då moste jag ha en spesiell sele till den . varje da lägger jag den i fönstret så jag ska veta vart den är . när jag ska använda den en kväll är den borta . jag letar överalt. men går sedan ok lägger mig . nästa da städar jag mit rumm ok fortsätter leta äfter selen . jag bäddar sägen ok fortsätter sedan med annat .när jag vänder mig om så ligger den mitt på lakanet ihoppknöglat .? det kan inte vara några av mina föräldrar för jag var ennsam hämma ?!

jo sorry att det var mycket men jag skulle värkligen uppskata svar ! :)

Coturnix
0

När en liten katt beter sig "galet" så tror jag att det är människorna omkring  katten, eller djuret, som inte förstått. Eller så kan även en katt, ett djur drabbas av "vansinne". Tandställningar …jo de kan vara nyckfulla.

lightseeker
0

allt verkar fullständigt naturligt och normalt, ingen orsak till oro…

Bappho
0

Det händer ibland att katter kan bli så där konstiga/aggresiva när de har hormonproblem. Som t ex en honkatt som man låter löpa utan att bli parad eller få p-piller, eller opereras. Svårt att veta.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Werewolf
0

okej tack ^^

CherryLenore
0

I katternas fall tror jag det helt enkelt handlar om att de blivit tagna från sin mamma förtidigt. Jag har haft en honkatt med samma beteende och hört många liknande historier. Att "nappa" upp små kattungar som du skriver kan ge beteendestörningar.

AnteMsson
0

Dessvärre tog jag en gång hand om en kattunge, vars mamma dog tidigt. Katten kan inte ha varit mycket mer än 2 veckor.

Jag gör inte om det misstaget.

Det gick ungefär ett år, men sedan var det kört och jag såg att jag på intet sätt gjort djuret en tjänst…

Endroppeihavet
0

#6 Det beror på individen helt klart. Jag har nappat upp ganska många katter och hundar som det sedan inte varit något problem med alls.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

AnteMsson
0

Hundar har jag också klarat av och jag har hört om katter som gått bra också…
Så givetvis beror det på det individuella djuret…
Men för att vara på säkra sidan så kommer jag låta bli…

lightseeker
0

fr-sirivs, tyvärr har jag gjort samma erfarenhet.

Hade en kattmamma, som hela tiden stötte bort en av sina tre kattungar, men jag hjälpte den envist till spenen.

Det var ingen tjänst, även om den katten blev den som jag har stått själsligt närmast, så var den nervklen, skygg osv. Ev. kan djuren känna på sig när något inte stämmer.