Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 1484 ggr
Bappho
0

Vad tror ni detta kan vara?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Endroppeihavet
0

Fejk?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[GunillaR]
0

Det finns väldigt mycket iakttagelser välden över just nu. Visst kan det vara fejk, men varför det?

Bappho
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag passar på att lägga in en bild på en trana jag tog i somras. Där kan man se tre ljusfenomen i en triangel. Jag tog en hel serie på tranan när den kom inflygandes och man ser hur tranan flyger ikapp och passerar ljusfenomenet.

Jag har inte en aning om vad det kan vara, men har sett liknande på andra foton av just flygande fåglar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Endroppeihavet
0

#2 Varför inte? Jag tycker bara om att ha kritiska ögon när det handlar om just sådana saker. Man kan ju inte svälja allt hipp happ.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Sebastian
0

varför fejk? "Månen" är äggformad, den är klar men inga andra stjärnor syns. Stora objekt runt en fullmåne och bara en rapport om dem? Känns lite för skumt för att vara sant.

Lore
0

Detta känner jag igen. Jag har jobbat mycket med kameror och det kan ibland uppstå spökskuggor av själva huvudobjäktet, speciellt om det är extrema ljusskillnader eller om man filmar genom en flerglas fönsterruta.

Jag tror att ljusprickarna runt månen i själva värket är månens egen avbild som stuttsar upprepande mellan linserna och glasen i kameran.

Redan från början kan man se att kamerans autofocus jobbar med att få skärpa i en omöjlig billd. Det vill säga att den ändrar avstånndet kontinuerligt mellan linserna och som bieffekt änderas possitionen av reflektionerna.

Man kan oftast se en liknande effekt vid spröjsen i en treglas fönsterruta där objekt som är dålt bakom spröjsen uppenbarar sig som en skuggbild.

Detta är en teori. Jag tror inte att detta är ett UFO, eller det är det ju faktiskt egentligen, Unidentified Flying Object, men inte någon alien. Men vem vet, jag är ju ingen Rocket scientist. Jag tror faktiskt på aliens, förutom oss på den här planeten då.

www.urmoderjord.se