Boktips: Häxa
Häxa av Celia Rees är en skönlitterär bok. Boken bygger på dagboksliknande anteckningar som man hittat insydda i ett lapptäcke. Den handlar om Mary som precis sett sin mormor anklagas för häxeri och döms till döden för det och hennes upplevelser omkring och efter detta.
Jag tyckte den var mycket intressant och spännande, speciellt när den bygger på riktigt anteckningar och författaren efterfrågar upplysningar om Mary.
Ett litet tips bara. Ha det gott!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Åh, tror att jag såg den på bibblan och tyckte den var intressant! Hör den till ungdomslitteraturen? Om det är samma bok jag tänker på?
Jo det stämmer att det är ungdomslitteraturen. Jag hittade den när jag letade böcker åt min dotter.
Ritva
Joo, det har jag fått höra idag också. Den heter enligt uppgift häxa - bortom tiden. Den ska jag också läsa. :-P
Ritva

Jag har läst båda två. Första var superbra den andra lite mindre bra. Men jag rekomenderar dom starkt!
Andra boken handlar om en flicka som lever i nutid och kommer fram till att hon är släkt med Mary. Hon berättar vad Mary upplevde efter att boken slutat, och det berättar Mary för henne. Dom har alltså en "kontakt" fast Mary dog för länge sedan…
Har beställt den andra delen men den var en samlingsvolym, så snart sitter jag med del ett i två exemplar.
Ritva
De sa på akademi bokhandeln att den var så ny att det kanske var därför. Men jag undrar allt jag. ;-)
Ritva