Vintersolståndsfirande
Å Trolltider, världens bästa julkalender 
Håller med; absolut den bästa julkalendern, det gick utför med julkalendrarna efter den, haha.
Japp, har firat idag. Med skallra och sång ute i skogen. 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jamen, se! där är vi ju, i full färd.
Brasan var tänd, ljuslabyrinten var öppnad, färden gick neråt, neråt, i tårar och i avsaknad av sången, men där kom den, sången.
Ärat rådarna, elementen och våran ljusa framtid, invigd även den i pånyttfödelsens tårar.
Allt avslutat med en festmåltid, och glögg med en droppe starkt i.
Tack! Cassiopeia, för en fin gemenskap och välkomna ni andra att delta vid nästa tillfälle….
här kommer ett bidrag till ärandet av solen och de andra elementen, det är inte för inte som baltikums fridomskamp, kallas för den sjungande revolutionen, när hedningarna sjunger då kan det låta så här. (hur många av de baltiska gudarna kan ni fånga upp av symbolerna i sången, flera stycken, men tänk att man måste förstå så mycket mer, innan man förstår vad sången verkligen handlar om)
Jag var på min första midvinterceremoni hållen i grupp. Det var en fantastisk upplevelse. Vi hade ovanligt mycket snö här nere och solen hälsade oss med sin närvaru. Den hölls i Höör på en fornplatts som Eta Christensson valt ut. Det blev en väldigt känslofullceremoni i det hela. Jag fick äran att hällsa Väster och vattnet välkommet till stället.
Vi hade ett flertal trummare så det blev ganska mäkrigt. Fast det är klart, min trummas skinn frös och stämde om sig vilket resulterade i en väldigt gäll tonart men det blev riktigt bra ändå. Detta var även akompangerat av skallror och bjällror.
Oooh, jag kunde riktigt känna energierna eka genom skogen med resonanserna stuttsandess fram och tillbaka. Även min fru som var med som gäst fick en andlig upplevelse som hon beskriver som rötter som pulserade ut ur hennes fötter ned i jorden för vart trumslag.
Efteråt så fikade vi och hadde allmänt mysigt.
Tack alla för ett oförglömligt blot. Kramar.
www.urmoderjord.se
#3 Är det en gammal eller ny sång?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Var själv nere i Linköping i Lönnsätterskogen och firade tillsammans med medlemmar ur Moder Jord. Vi hade en vacker ritual under en stjärnklar och stjärnfylld himmel med mycket sång och dans. Kylan kände man knappt av under ritualen.

#6, Martins Brauns har skrivit den 1989, och den var en slags "kampsång" under den sjungande revolutionen 1991, då är tydligen filmen inspelad om jag har förstått saken rätt.
Men det som har gjort den just till en kampsång, var väl just att den talade till folksjälen och det som vilade där, de gamla traditionerna, gudarna och styrkan i kunskapen om vilken kraft de bär på, inombords, utan vapen.
#7 Vacker sång.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Själv firade jag mest vintersolståndet i tanken + att jag stod och mediterade en stund över mitt altare, mer orkade jag inte med igår tyvärr.
Mvh. Silverhuldra
#9 Fira kan man ju göra på många sätt. Ibland bara genom att uppmärksamma något inombords eller meditera. Vilket förresten inte är så bara.