Mästers mästerliga trummor
Vill gärna slå ett slag för min gode vän och runmästers trummor (och vackra smycken med för den delen) som han gör helt själv från rot till skinn.
Allt material samlar Mäster ihop själv på ett sätt eller ett annat. Jag kan förstå att han t.ex. håller sina färgningstekniker av skinnet hemligt - för vackrare djupblålilarött lyster har jag aldrig sett i ett skinn!
Han kan även tillhandahålla bara en färdig ram/rem om du själv vill hantverka lite och sätta skinn och handtag på den.
Fina skallror. Gillade hans design på korsen också.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Han kan skapa i stort sett vad som helst man ber honom om också. Var inte rädd för att skriva han en rad med eventuella önskemål.

Jag fick komma hem till honom med ett skinn och så byggde vi en trumma, evigt tacksam för den upplevelsen alltså, trumman som blev är fantastisk. En livsfarlig krigartrumma. Den står för sig själv högt uppe på en hylla och ibland så trummar den för sig själv.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Mycket fint, jag gillade smycket med pilspetsen :)
..och amulettringen. Saknar silversmidet.
#8 ja jag har för mig det. Borde stannat och tagit hand om den. En grävlingstrumma hade varit fräckt! fast chansen att skinnet från ett roadkill skulle varit i tillräkligt bra kvalité är väl pyttelitet. Måste väl vara väldigt nydött i så fall och relativt oskadat… *ser framför mig en trumma med ett hjulspår tvärs över*
Ni har väl sett på Bear Grylls ;)
#11 ho ho :-) ja fast han skulle inte gjort en trumma av den ruttna grävlingen. Han skulle grävt fram de mest näringsrika inälvorna, sörplat i sig kroppsvätskorna, gjort en hatt av pälsen, rep av senorna, en ipod av brosket, jaktredskap av klorna, och sparat likmaskarna som snacks på vägen!
Bear Grylls = Vildmarks-Mc Gyver (den makabra versionen!)
Trummor är beställda av Mäster - han hälsar och tackar och säger att det är bara att beställa fler.
Han har nyss vart ute och "fixat" det material han behöver för att färga skinnet vackert rött i ngns villaträdgård ;)

#9, hm, lösningen är väl att du får sätta dig vid vägrenen och avvakta nästa road-kill, så att det är så färskt som möjligt.

Jag gillar att man är synkad i tanken, att alla i bilen tänker 'WOW ETT LIK DET TAR VI!!!!' så fort man åker förbi roadkill. Hur många brukar tänka det? Snacka om att verka i sitt forum, ha ha.
Och de viktiga frågorna, vem skulle få huvudet?

Brosk-ipod, hm, det skulle jag kunna imponera ordentligt med.. kanske idé till en workshop`?

Det finns mycket att plocka från roadkills.Ett penisben från en björn är värd multum.En trofe´utan like för vissa.Alla rovdjur av hankön har penisben.Så stanna vid nästa påkörda räv.
Vad skall man nu ha dom till tänker ni………Varför inte i näsan,det hade infödingarna.Ja ni kan säkert hitta andra sätt att bära dem på.
Ha ett att hålla håret på plats med tex.Oj detta hör kanske hemma i häxkitteln.Förlåt
Det har ju varit lite prat om vad vi häxor har gemensamt, vad som definierar oss. Kan det vara denna förkärlek för roadkills ;-)
Grävlingen är ett intressant djur och extra kraftfullt för dem som vill resa till underjorden och de döda. Den är ett heligt djur för den baltiska underjordiska Pikuolis/Picollos. Även bland en del amerikanska urinnevånare så symboliserar den underjorden.

oj, intressant, Bappho, nu blir man sugen på att studera "det" mer.

#20 Grävlingen är för mig Gräv där du står.. Blir sugen på att läsa vidare.
#16, 18 Ja haha vi skulle sannerligen få slåss om det. :D
#20 Antar att jag är apart då (igen ;). Men har man en jägare till sin tjänst så har man, jag får klara mig utan dekorativa däcksspår.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~