Goder morgon 15 december
Ja.. Klockan är ju inte så mycket eller så lite beroende på hur man ser det…
Det är 5 minusgrader och ett vitt snötäcke på marken här i Stockholm.
Ä.N.T.L.I.G.E.N!!!
Förhoppningsvis fortsätter det snöa hela natten. (Så tycker förmodligen inte alla med bil… Men det struntar jag högaktningsfullt i) ;)
Julen närmar sig, dags att slå in paketen!
God morgon, även här i lilla mellerud har vi fått ett väldigt tunt snötäcke. ( och då menar jag väldigt tunt
) Ha en bra dag allihopa.
Mvh. Silverhuldra
Godmorgon!
Här i Lule faller snön stilla och vackert så nu har vi fått ca 5 cm. Det började redan igår, och det gjorde gårdagens utflykt till stadsparken och den levande julkalendern (teater) så mysigt när det är snö också.
Hoppas ni får en bra dag! Kör försiktigt! 
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Problemet med Stockholmarna är ju att de inte har vett att ha riktiga vinterdäck. ;) *visslar vidare på "Let it snow"*
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Godmorgon. Här har det fallit stora flingor hela natten och de faller än. Det blir årets första skottning här :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

visst ligger här ett lätt snötäcke, men nu regnar det i Götet, så snart har vi väl bara isen kvar, stön! och jag som måste ut och röra på mig idag.

Goder morgon, jo då..helt vitt o snön dalar på, här är det då…stön! vill inte! har dubbdäck men en gammal bil utan moderniteter o ska köra ca 30 mil lördag morgon :( o pendlar en bit till jobb idag :( inte roligt om det blir mer.
Men annars är det vackert egentligen… :)
Vintersolståndet närmar sig, hoppas alla får ett trevligt solstånd med god mat , fina presenter o älskvärt sällskap :)
#3 ^^ Ja förmodligen. Det hjälper ju inte heller att sthlm stad tar ungefär en vecka på sig att ploga vägarna. SL blir också lika förvånade varje år.. " va… va… VAAA.. Vad är det här?!… SNÖ?! Kommer det SNÖ I STOCKHOLM??!!"
Verkas inte bara vara bilförarna som har problem med snön… Jag gick och handlade julklappar på systemet, leksaksaffärn osv. njuter till fullo av snöyran kommer av bussen och in på gården och TJOFF sa det. Så hade jag utfört akrobatiska handlingar och landat i en nästan spagat på marken och alla kassar ligga spridda omkring mig O.o
Som tur var gick inget sönder eller blev förstört av snön. Och på grund av att jag hade dubbla leggings blev det bara lite blåmärken på mig :)
Dags att skaffa tantdubb till skorna?
Jag blev omkulldragen av min hund och slog mig så jag har jätteont :( Pinsamt att säga att min hund är en dvärgpudel.

Ha ha Bappho. Det var en goding.
Dvärgar är inte å leka med.
Jag är glad att ingen såg mig ;) Förnedring, förnedring…
Titta! Nu snöar det på iFokus också 

nej, nej, Bappho, MÅNGA hade blivit glada "om" de hade sett dig, fråga mig, jag vet, har glatt många med mina klavertramp (jag är generös jag) Inte förnedring, glädjespridare där (hoppas att du inte har för ont nu)
ha haha… ja så kan man ju också tänka :)

Ja att de är små ska inte få en att tro att man är säker, min jack russell har släpat omkring med mig ett antal gånger, måste se jättekul ut för andra :) Sen är det jättehalt på vissa ställen under snön och man ser inte var isfläckarna är. Hoppas du inte slog dig alltför mycket Bappho. Fint du gjort med snöfallet uppe i loggan.