Goddag Lucia 13 december
Gläääns över sjöö och strand… Stjärna i fjärran…
Tredje advent och Lucia
Här eldas det hemmastöpta skeva, buckliga ljus i adventstaken och äts lite julgodis. Några lussebullar blir det inte… (Dom åt vi glupska upp igår)
Kanske har det lussats i tusental runt om i Sverige idag. Snön får de flesta bära i sina hjärtan tillsammans med julandan.
Ska göra lite salvor och skrubbar idag och ge mig på min första kräm (lika lätt som att göra majonäs) !!!.. Men den skär sig ju jättelätt! … *murmlar* lätt… *murmel murmel*…
Gärna bilder på ert firande! Eller mysiga jul- och snöbilder *ler brett*
Glad Lucia och advent!

Såg ju Lucia i kyrkan idag.Med tanke på att kyrkan byggts på en gammal kultplats kändes det extra fornnordiskt.
http://svtplay.se/t/123386/luciafirande_i_svt
Stämningsfullt firande om ni missade det i morse..
Vandra i Ljus å Skönhet

Själv slog jag och några kompisar en cirkel och åkallade gudinnan. Hon visade sig genom ett tjock rökmoln formad som en kvinna och typ en meter höga ljuslågor.
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!

#0 Vilka vackra ljus! Vill också hinna stöpa egna ljus;) Har allt material hemma, men måste ha ett sammanhängande dygn för aktiviteten. Rullade bivaxkakeljus med barnbarnet idag. Uppskattat och inte lika tålamodsprövande.:)
#5 De där va de två första jag doppade massor av gånger för jag ville ha ett snabbt resultat… Det blev som du ser ett .. ehm.. något buckligt resultat.. De övriga ljusen blev mycket finare! Det var inte så svårt heller, fast massan tar ju evigheter på sig att smälta…
Mmmm bivaxljus, de luktar så otroligt gott!

Åååå! Vilka fina ljus Du stöpt! Motivationen har nu växt till hundra! :)

Jättevackra ljus! Jag gillade även de två första, mycket personlighet i dem. ^^
De buckliga ljusen var klart härligast. En affärsidé kanske ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax