Häxor kan själv?
Mer än andra?
Häxfolk verkar tycka om att göra saker hemma "från scratch" och jag har alltid tyckt att det här var typiskt för häxfolket,
(Du kan ju välja själv om du tycker att du ingår i det substantivet, jag kom i alla fall inte på något mer passande ord just nu)
men är det verkligen så? Är det kanske inte mer tidstypiskt? Kanske har "alla" börjat göra eget hemma, bara det att vi gör olika saker.
Häxfolket gör i mångt och mycket olika brygder, salvor och dyl. Kläder och redskap, vi odlar egna örter, grönsaker osv. Men har det inte skett något på alla områden - snickare har fått upp ögonen för att göra eget virke, göra egen färg osv. Restauranger som odlar eget själva med mera.
Så vill häxfolk göra saker själv mer än andra, eller vill alla det nu för tiden?
Jag tror att det är mer vanligt hos "häxfolk". Häxor är ofta kreativa varelser som samtidigt gärna har händerna i jorden :)
När man träffar andra likasinnade så är det oftast kreativiteten och kärleken till det naturliga och att göra själv man har gemensamt, bra mycket mer än själva tron eller utövandet.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Kom just att fundera kring det motsatta, eller vad man ska kalla det? Fall kreativiteten kan ligga grund för häxig tro?

jag tror att kreativiteten, själva skapandet, är grunden för häx-tron.
Man gör sig delaktig i skapande-processen och njuter sig igenom den.
Detta i sig resulterar i en evig kretsgång, eftersom skapandet hela tiden söker sig nya uttryck och vägar.