books.google
Jag spenderar stor del av min tid på nätet på http://books.google.com
Där kan man hitta mycket gratismaterial att läsa. Man får stå ut med att det ibland fattas någon sida, men hittar man något riktigt intressant så kan man ju alltid låna boken på bibliotek eller köpa den.
Jag tänkte att jag kunde lägga in lite länkar därifrån här i tråden när jag hittar något som kan tänkas intressera er.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

låter bra!! Tipsa på bara,ju mer man lär sig desto bättre!
=)
Wicca, paganism and history: contemporary witchcraft and the Lancashire Witches av Joanne Pearson sidan 188 i boken The Lancashire Witches av Robert Poole
Appropå Joanne Pearson, så kan ni också kika på den här boken Wicca and the Christian Heritage.

finns det nåra böcker där på svenska om wicca då min sambo vill läsa lite för att se vad det är jag är inne på,han är inte bra på engelska alls o har ej lust/ork att översätta åt honom då det är ett helt företag då han ska fråga hela tiden om allt jag översätter!
#5 Du kan hitta så gott som alla böcker där, även svenska, men alla går inte att förhandsgranska men då kan man ju låna dem på bibliotek istället.
Försök att söka på typiskt svenska ord som nyhedendom eller liknande.

#6 det ska jag göra tack för tipset!

#0 Åh, tack för tipset Bafo! :D Jag har inte tänkt så långt som att det finns gratisböcker på google. :P
Now you see her, now you don't: Some notes on the conception of female shape-shifters in scandinavian traditions av Catharina Raudvere sidan 41 i boken The Concept of the Goddess
Den här boken kanske någon av er tycker är intressant att kika i.

#11 Tack Bappho! Den var intressant :)

#7 jag har boken om adulrunan ;) jag köpte den på tradera när du skickade länken till mig.. heh.. du kan få låna den om du vill.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#12 Har suttit och läst i den ikväll. Den var så pass intressant så jag funderade på att köpa ett ex på amazon, men fy så dyr den var.

Offering flowers, feeding skulls
En bok som jag mycket gärna skulle ha i min bokhylla, men det är samma sak där - den är alldeles för dyr.
#15 Fast det är en bok som finns på bibliotek i varje fall ;) Du får låna den många gånger.

Jo, så sant :)