Klagomål
Jag älskar när fullmånen lyser och har sett framemot det hela vecka, nej sen sist det var fullmåne, har jag sett framemot det! Det är bara under fullmåne som hon lyser in i mitt rum och jag tycker det är sååå mysigt att sova i hennes sken och nu när hon äntligen är full igen vad händer då? Jo, det molnigt ute så hon inte syns! Snyft
. Jag är såååå besviken, så jag ville bara klaga lite på det dumma vädret. Snyft, god natt. 

Jag vill ha fullmåne nu!
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Misstänker att så är i sörre delen av Sverige. Jag saknar henne också, men vet att hon finns där ändå :) God natt, härliga månljusa drömmar
Jag såg henne tidigt i går kväll och sedan i natt genom ett molntäcke som sprack upp just som jag tittade ut efter min yngsta dotter som kom över gräsmattan från en kompis. Mycket vacker var hon i går!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Släppte ut katten igår precis innan jag gick och lade mig, alltså ganska snart efter mitt inlägg och det regnade som *, det var också ganska mysigt att sitta på farstun i mörkret och höra regnet slå mot taket. Försökte få katten att ändra sig och komma med in, men lite regn vad gör väl det? Hon såg ngt i buskarna och for iväg som ett skott efter detta, vad jag antar är en stackars död mus vid det här laget. Katter är söta…
Drömde jag skulle få två svar här och sedan om en lustig inbrottstjuv. Han var lite Robin Hood aktig och ringde på dörrklockan och väntade på att bli insläppt! Sedan gick han runt i hela huset med sin spända pilbåge och letade efter saker han kunde låna utan tillstånd! Sedan blev jag Lady Marion och vi var i skogen, men jag tror inte vi ska gå in mer på det. 
Lyckos alla som fick se vår fina Lady Moon i går!
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Hehe rolig dröm :) Ja lyllos de som såg henne igår. Här var det så tjokt med moln att hon inte kunde visa vart hon var ens.
Skyller dock en sak på fullmånen, i går morse när mormor var på väg hem från jobbet var hon med om en traffikolycka, hon skulle svänga och då kom en dåre som försökte köra om en annan bil och pang rakt in i sidan på henne. På ngt sätt slutade det med att fyra bilar blev inblandade och INGEN blev skadad. Så det tror jag månen hade med att göra, jag är ju så'n att jag ser henne som en gudom.

Denna fullmåne är jag bara ilsken och grälsjuk… mycket märkligt.
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Jag såg henne igårkväll! Först var hon insvept i en tunn slöja av dimma men sen lät hon den falla och då lös hon med sitt silverkalla sken…. andlös och vacker
I natt såg henne, tyvärr gömd bakom ett träd så hon kunde inte lysa in i mitt rum, men jag såg henne genom fönstret när jag gick förbi! 
vem har bestämt att månen är en "hon"??
Om månen är en han/hon eller det, varierar mellan kultur och människa. Så det beror helt på vad du tror på.
Bland häxor är det ganska vanligt att säga hon. Många ser gudinnan i månen och gudinnans tre ansikten i månens faser. En idé inspirerad av The White Goddess av Robert Graves. En bok som varit viktig för både wicca och brittisk traditionell häxkonst.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#9 jag bestämde att det var så för mig.
Annars är det som #10 sade.

Här lyste då i allafall fullmånen som en 60W.s lampa på himlen. Så här fanns det inte så mycket att klaga över.
Otur för er andra. Hoppas att ni får uppleva nästa fullmåne som mer givande. Vi får inte glömma att månens kraft är stark även om månen är bakom moln.
#12 Denna gång fick jag också se den. 

Men dåså