Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1750 ggr
Snoffsan
0

Alrunans blomma?

Vad jag har sett på internet så har alrunan blommor villket min inte har och jag undrar om hur blommorna ser ut och när alrunan får blomman? Min alruna har jag haft sen sommaren nu och den höller väl på att vissna nu men jag har hört att de kommer igen. Min alruna är innomhus. :)

När blir det dax att byta kruka??

Bappho
0

Bläddra ner en bit på den här länken och titta på bilden under Mandrake så ser du en bild på själva blomman.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Snoffsan
0

Tack! :)

Isatis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alrunans blomma. Är ingen fotograf så det är inget bra foto men du kanske kan se något så när. Bilden togs 4 maj. Som du förstår är alrunan tidigt ur jorden för att sedan försvinna spårlöst efter några månader. Den lämnar bara ett hål efter sig men kommer tillbaka nästa vår och blir större och större.

OleaViola
0

Hej Isatis Är det bara utomhus den för så att den försvinner spårlöst eller händer även detta när man odlar den i kruka .

Min fina Alruna försvann men jag har sparat krukan med roten så då kanske jag har tur och den kan komma upp till våren ?Glad

Isatis
0

Hej OleaViola!

Det är nog samma växtrytm om den odlas ue i rabatt eller i kruka. Se till att ha den svalt under vintern så går det nog bra. Tror nog att den återkommer i mars - april nästa år. Har det gått bra förövrigt med dina odlingar?

Varma hälsningar Isatis/Inger

OleaViola
0

ja det har det över förväntan men är lite nervös nu hur det ska gå att övervintra dom har ju min inglasningen  det brukar ju inte bli jätte kallt här nere men när man odlar i kruka så är ju växterna mer känsliga.

Hålroten jag köpte av dig har vissnat ner nu men hoppas på att den återkommer till våren.

Varma hälsningar /Mari