Häxor iFokus

Häxor

Etikett: redskap-altare-och-tillbehör
Läst 3625 ggr
Skogselva
0

Någon/något är på mitt altare

På mitt altare har jag bland annat en bägare som jag brukar ha vatten i - det står förvisso framför elementet, men jag tycker ändå att det är väldigt mycket vatten som försvinner ur glaset varje dag, för att bero på dunstning.

Bara något jag reagerat på och tycker lite smått scary…

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Tunridan]
0

Jag har också vatten på mitt altare, inte framför något element, men det dunstar väldans fort.
Tror det beror på att det är ganska så varmt och torrt inomhus den här tiden på året. Torr luft gör ju att det dunstar snabbare, som att luften "suger åt sig" vattnet. Kanske är det så hos dig också?

Bappho
0

En ande eller en förfäder kanske som är och smuttar :-) Jag hade blivit glad.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

spindelfot
0

haha, ja ditt vatten du har kanske är fantastiskt gott, det bästa offret någon kan erbjuda..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Skogselva
0

#1 Visst det är en möjlighet, men tycker nog iaf att det försvinner lite väl mycket vatten från dag till dag för att vara just dunstning. Men tror att vi har ganska bra luftfuktighet här hemma, mamma har "vaser" fyllda med vatten hängandes på elementen för att det inte ska bli så torrt.

#2 Det är spännande, men samtidigt lite så där "någon är i mitt rum - vem kan det vara?"

#3 Godare vatten finns inte Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bappho
0

Andar finns väl lite överallt, det är väl bara att de flesta av oss inte ser dem ;-)

Skogselva
0

#5 Det är väl så, jag är inte så van vid andekontakter och liknande - och trots att jag tror så kan nog inte erinra mig om någon gång då jag faktiskt träffat på en ande.

[Tunridan]
0

#4 Aha, okej. Ja då kanske förklaringen är ett väldigt törstigt andeväsen av något slag… Glad

Har du märkt något annat ovanligt som du reagerat på hemma? Eller är det bara detta med vattnet på altaret?

Bappho
0

Prova något annat än vatten :-)

Skogselva
0

#7 Katten stirrar rakt ut i tomma intet ibland - hon sover och så helt plötsligt lyfter hon på huvudet och bara stirrar. Annars sitter hon gärna i mitt fönster och tittar ut (fönstret vätter mot skogen). Ibland finns också en pafyrmdoft i huset som ingen här hemma använder, men annars är det ganska lugnt.

Katten är dock aldrig i mitt rum länge och ofta går hon runt lite ängsligt, som om hon letar efter något.

#8 Vet inte vad jag ska prova med bara…

Ganna
0

#9 Sprit.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sebastian
0

Sen kan man ju tycka att om man bygger ett altare kanske man måste räkna med att det kommer dit lite andar.. Är inte det lite själv vitsen?

Annars är Gannas tips bra. Blir det för läskigt kan du ju alltid ta dig en hojt..

Skogselva
0

#10 Lättare sagt än gjort, jag är 19.Flört Men till sommaren så…

#11 Sant, det är lite ovant för mig bara. Än så länge verkar det vara en ganska snäll någon som dricker, inte så mycket "bus" som drickande.

Coturnix
0

…men om det är ett knytt så kan det ju bli alldeles vimmelkantig!!! Rentutav medvetslös. Tror att det är vatten som vanligt och så är det förrädiskt utbytt!!!

Blodeuwedd
0

Alkoholistknytt?? Näää vad taskigt!! Vatten vatten bara vanligt vatten.. Tänk om jag hade någon som ville dricka vatten här hemma, jag skulle bli hedrad.

Skogselva
0

Skulle det bli så får jag väl sätta upp en lapp "varning följande dryck innehåller xx% alkohol." Flört

mollycrimson
0

hihi åh vad spännande låter :D

hoppas att det är knytt elle andar!

SgtRipley
0

Det bästa är väl att vara generös med vattnet. Varför inte säga högt att vattnet är tillägnat alla andar eller knytt som delar platsen med dig och att du hoppas att de ska trivas där och att ni ska leva i frid och harmoni tillsammans.