Häxor iFokus

Häxor

Etikett: off-topic
Läst 10058 ggr
Vargflickan
0

Brandvarnare+rökelse?

Godkväll vänner!

Har en liten fundering på om någon av er har erfarenheter av rökelser vs brandvarnare. Ska rensa min nya lägenhet med vit salvia eller sweetgrassfläta, men funderar på hur det kan påverka mina brandvarnare (2 st). Vill ju gärna inte bli störd mitt i allt av att brandvarnarna börjar tjuta. Har hänt en gång sedan jag flyttade in, och reagerade på lite halvt på fisk som jag hade i ugnen och jag tyckte väl inte att det rökte något alls egentligen. Så, erfarenheter eller tips någon? Skrattande

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Coturnix
0

Ja ett tips kan ju vara att helt enkelt koppla bort batterierna från brandvarnaren under "reningen" och sedan inte glömma att sätta i dem igen efteråt.

Bappho
0

Jag tycker att brandvarnare brukar klara av rökelse och salvia ganska bra så länge man inte överdriver det hela.

Jag har ingen fläkt i mitt kök så jag får alltid ha öppna fönster vid pannkaksstekande och dyl för att inte brandvarnaren ska sätta igång, men rökelse har aldrig varit ett problem.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[trumman]
0

Jag får alltid koppla ur batterierna. Jag eldar på uttav bara faan. Det blir vitt i rummet då jag jobbar som bäst med rökelser.

….ibland glömmer man dock att ta ur batterierna: minns ni det Norrlandsträffisar ;) jösses. Vilken pärs det vart.

Endroppeihavet
1

Att slå sönder brandvarnaren i rent raseri fungerar också. Men kan bli dyrt i längden ;)

Men det ger ju def. "umf" till rökelsesessionen.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[trumman]
0

*LOL* Verkligen!

Blodeuwedd
0

Jag kan ju inte ens ha en brandvarnare.. den skulle tjuta så fort jag gick förbi..

Hälsade på en kompis i höstas och vi stog under hennes brandvarnare och pratade.. Då började den tjuta…

;) Ha ha ha .. spöken..

Bappho
0

#6 Maybe you're on fire, girl! Skrattande

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Blodeuwedd
0

#7 Ha ha ha.. jadu Bappho.. kan så vara.. kan så vara.. *skrattar*
I'm hot.. ;)