Barns tilltro och kraft
Det kommer upp inlägg här på hif relativt ofta om att man hade mer självklar kraft som liten och att man sedan försöker hitta tillbaka till den. Personligen har jag inte genomgått det i samma utsträckning som andra, men ett visst letande tillbaka har det ändå varit.
Och för ett par dagar sedan hittade jag min första "skuggbok" nerpackad i en låda som skrevs när jag var 10-12 år gammal sisådär.. Och innehållet är SÅ talande!
Formler för populäritet i skolan, egengjorda formler för att få "brorsan att sluta ta mina grejer" och "vänner för evigt" ;)
Men det som var slående var hur självsäkert och självklart allt var. Det mesta i boken använder jag fortfarande utan att tänka på det och är bland de saker som fungerar allra bäst.
Det behöver inte vara svårt för att vara bra ;) Jag tror jag behöver gå som lärling hos ett barn :) För att lära mig det självklara igen.
Man har ju hunnit gå sina kringelikrokar de år man vandrat och man har givit sig in i både det ena och det andra.
Jag ska inte säga att jag sökt färdigt men jag söker i vilket fall inte så intensivt som jag gjorde förr när jag var yngre. Jag har nog landat.
Och var hamnade jag då, jo där jag började :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax