Köp & Sälj?
Häxor är numera ett ganska stillsamt forum med ca 1000 i aktivitetsindex att jämföra med över 40 000 för drygt ett år sedan.
Eftersom de mer intressanta inläggen sinat så har alla inlägg med köp och sälj blivit allt synligare.
Undergruppen med samma namn skapades för länge sedan då "aktiva" medlemmar ville sälja eller byta saker de skapat själv eller gamla böcker de redan läst osv
Nu vill jag veta er åsikt. Tycker ni att det är okej eller vill ni ha bort allt detta köp och sälj?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Tycker inte det är SÅ mycket köp och sälj? (Letar tillbaka bland trådarna)
Mig stör det i alla fall inte.
Okej om någon skulle börja sälja på löpande band eller grejer som inte har med "häxerier" att göra. Men jag tycker det är mest böcker och ritualverktyg och annat som säljs?

Jag tycker det är helt okej med köp och sälj, har ju använt det själv då och då. Häxsaker är inte alltid grejer man kan lägga upp på tradera eller ge till myrorna. Då passar det bra att kunna sälja på forumet.
Däremot så tycker jag att det bör finnas vissa regler. Jag har svårt för människor som registrerar sig och enbart skriver reklam och sälj-annonser. Aktiva kända medlemmar som säljer någon bok då och då är ingenting farligt..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Mig stör det inte heller.
Witches don't get mad, they get even.

#0 Eftersom det ofta kommer frågor vart man kan få tag i olika saker som till ex örter, oljor och relaterade häx produkter Är det en bra idé kanske att lägga upp länkar till olika sidor i artikkelform? Vet ej vart gränsen går mellan detta att lägga upp länkar och reklamera. Men det kanske blir lite tydligare med en artikkel som en ressurs att hänvisa till?
Annars så tycker jag att lägga ut gamla böcker i relatarade ämnen, eget handtverk och lite bagagnade häxgrejer bara är trevligt. Men inte om folk registrerar sig på forumet änbart för att sälja saker.

Håller med spindelfot. Det är bra att det finns köp och sälj här eftersom en del häxgrejor och liknande inte alltid finns att få tag på eller är lämpligt att lägga upp på tradera, blocket och liknande är det bra att kunna få tag på det här istället.
Men som det sägs här; det ska ju finnas regler för det. Man ska ju inte få registrera sig enbart för att kränga prylar.
jag kan bara hålla med föregående talare.
Mvh. Silverhuldra

#5 …håller med att allt inte är lämplig att lägga upp på köp&sälj sajter.
Har testat blocket och nu tradera för att ta reda på om det finns folk som vet vad det är man säljer. Men som oftast är det få som vet vad mojobags är och vad en Evil Eye skyddsamulett är till. så det lutar emot att hålla sig till katalogen för intresserade i stället.
Men hur ser folk här på regler kring detta?På de regler som redan är skrivna av forumet och de som är mera "oskrivna lagar" inom den lilla grupp med människor som vistas på häxor?
Är till ex det jag skrivit ovan en sorts reklam? Kan det tolkas som det?

Jag tror ju inte att folk registrerar sig här enbart för att lägga upp annonser på köp och sälj.
Man kunde kanske göra så att inläggen på köp & sälj inte kommer upp i inläggslistan, utan att man måste välja "köp & sälj" för att se inläggen där så behöver det inte störa någon.
Tycker att det ska vara kvar, så störande är det faktiskt inte.
Endast döda fiskar flyter med strömmen
Vi verkar alla vara av samma åsikt.
Att aktiva medlemmar gör reklam och säljer grejer är helt okej.
Att registrera sig för att bara göra reklam och kränga grejer är inte okej.
Det finns även möjlighet för aktiva medlemmar att lägga in en banner/bild inne på länkar om de vill göra reklam för sin business.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Det stör inte mig, det är roligt att se vad intressant som kan dyka upp till salu, min älskade pendel fann jag här, annars tror jag inte den hade funnit mig eller jag den, så där är jag tacksam :)
så jag håller med ditt ovanstående inlägg Bappho #9, låter bra!