Något mot feber?
Nu är det så att min älskade pojkvän har fått världens feber, hosta, ont i halsen och jag allt vad det är.
Jag kör på huskurer med honom. Låter honom dricka ingefärate med honung, sa åt honom att kika vitlökste idag när jag var iväg på jobbet, skär små vitlöks och ingefärabitar som han ska svälja, ger honom c-vitamintabletter, låter honom äta mandariner, svälja ca 10-15 vitpepparkorn med vatten.
Nu är min fråga... Finns det några fler huskurer som jag kan använda? Någon formel? Vill så gärna att han blir frisk, är så rädd för att han ska bli sämre…
Alvedon är alldeles utmärkt mot feber, där är du även säker på att dosen är exakt.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Jo alvedon har han tagit ><
Massa vatten - hjälper till både att skölja bort gifter i kroppen och sänka temperaturen.
Men feber är oftast något bra och den bör få vara just en feber för att lättare bekämpa infektionen. Den får dock inte bli för hög och bäst är oftast att hålla den på en nivå som inte är farlig, men ändå såpass hög att man låter infektionen läka ut ordentligt.

ja. när jag kom hem från jobbet idag hade den stigit från 38.8-39.8. usch, blir så orolig… men ger honom kallt för att kyla ner, men även varmt för halsen…
#4 Om allmäntillståndet inte är för påverkat, dvs han inte kan dricka, är svårtkontaktbar eller har andningssvårigheter är febertemperaturer upp till 40 - 40,5 ingen större fara.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Dock skall man inte anstränga kroppen alls om man har 40+, eftersom det kan leda till allvarliga påfrestningar bland annat för hjärtat.
Bara vila och dricka… ÄVEN om man känner att man skulle orka gå ut med hunden eller gå och handla, bör man låta bli det.
Man kan känna sig förvånansvärt pigg, även med hög feber ibland - termostaten i kroppen kan slås ut helt om man har otur…

Okej.. tack för de lugnande orden iaf, nu har han inte feber längre och jag är mycket mer lugn!