Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2617 ggr
Bappho
0

Onda ögat

Är det möjligt att kasta onda ögat på sig själv?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Skogselva
0

Bildligt talat, tror jag att man kan det. Fast det beror väl på hur man ser det också - att intala sig själv saker kanske inte räknas som onda ögat… (men jag tycker att det kan göra det.)

Sitta och intala sig saker som: "jag är så dålig", "ingen tycker om mig", "ingen skulle sakna mig" osv tycker jag kan räknas som att ge sig själv onda ögat.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Alwyn
0

Haha, hade aldrig läst om Onda ögat förrän nu. (Googlade upp det)

En liten kille 3 år som jag jobbar med sa för inte så länge sen till mig:

"Jag ska kasta onda ögat på dig" 

haha, eller nåt i den stilen. Och då funderade jag lite på vad han menade. Undrar om han visste det själv, och var han hade hört det förr. Ham har inga andliga vidskepliga i familjen iaf.

Ahradia
2

Finns en anledning till varför jag inte tittar mig själv i spegeln på morgonen ;)

Witches don't get mad, they get even.

[Tunridan]
0

#3 Haha! Skrattande