Nytt TV Program - Trädgårdsapoteket
För er (oss) som är intresserade av örter börjar ett nytt program på TV2 kl 21.30 fredagen den 13 november (bra dag att börja nåt som är lite "häxigt)
Tjoho! Tack för tipset!

Yey, älskar sånna program! =)

Tack för tipset det hade jag ingen aning om …………

Låter som ett program jag vill se - får lägga in en bokning på fjärrkontrollen då! Jag ser ytterst lite på TV så risken är väl att jag glömmer bort det, men jag får skriva en stor lapp och sätta på nåt bra ställe så jag kommer ihåg.
Tack för tipset!

Tack snälla för tipset!
Vi håller tummarna för Svt play då Tv: n åkte ut för 8 år sedan!
Tack!
Hej , ni i kväll är det. Kan bli intressant å se vad det är!
Vandra i Ljus å Skönhet

Ah, missade förstås! Nån som hittat det på svt play?

Det går som repris imorgon och den finns ute på svt play.

Vad tyckte ni om programmet?
Jag har inte sett det än, ska se ikväll!

Programmet var mycket intresseant. Jag antecknade ner alla de "recept". Mycket lärorik :)
Såg det på Svtplay
Ja det var lite kul. Speciellt att han kommenterade i början att han minsann inte var någon hippie! Han hade utbildning^^ Kanske allmänheten behöver det. Dock var det ju skönt att höra att han visste vad han pysslade med.
Humle- och Lavendelkudden tyckte jag var en riktigt bra idé.
Bären i kycklingsoppan var också nytt för mig. Ett inspirerande program!

aha, det låg väl ute på kanal 24 också?
Han var väl bio-etnolog, tror jag att han kallade sig, hade på kanalen av "misstag", men det var ju jätteintressant,

Intressant program!
skulle vilja ha recepten, vet nån här om dom finns nånstans? Hur blir man etno-botaniker? han var väl det?

bioetnolog eller etnobotaniker, en droppe i havet, skulle nog kunna svara på denna frågan, någon annan som har koll?
Oh lät kul :) ska in och kolla på svtplay :)
#14 Det finns högskolekurser i etnobotanik, som man kan läsa om man har en kandidatexamen i biologi (samt vissa mer detaljerade krav på vad som ska ha ingått i den examen).
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Jag skrev och funderade på recepten också, detta var det svar jag fick….
Hej och beklagar att du fått vänta på svaret.
Recepten finns på engelska på BBC2s hemsida på adressen:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00j4j41
Annars kan du se programmen på SVTPLay där de ligger kvar en vecka efter tv-sändningen: http://svtplay.se/t/119869/tradgardsapoteket
Där kan du pausa när du vill för att anteckna det du vill veta.
Med vänlig hälsning
Tittarservice
Vandra i Ljus å Skönhet
Härligt! Tack för att du delar med dig 

Har nu sett Bägge programmen otroligt kul med lite nya recept man kan testa har varit inne och hämtat recepten från BBc…………. Tack Big
Någon som försökt att odla goji bären här i sverige skulle vilja försöka, då det funkar i England kanske finns någon med tips.