indianer överallt!
Jag undrar över en sak. När människor går til någon som berättar om deras tidigare liv så är det i nästan 100% av fallen de får höra att de varit indian i ett tidigare liv. Varför? Varför inte en egyptisk prinsessa eller en fattig torparfru i småland?????

Intressamt asekt på det hela men tror att de kan vara så att
alla har varit indianer i sina förraliv ellr nån typ av naturfolk
Jag själv är lite udda mitt senaste liv innan var jag elit soldat i vietnam dog i dårskap i träsk mark där i bur
där av min kunskap av överlevnad i detta liv :)
inresse av alla martial art stilar och kunskap av att döda :(
jag annalyserar mycket den iformation jag fått förnimmelser om
det har kommit mycket i mina drömmar men även finns det där
jag tror att mycket av de kunskaper man har idag återspeglas i det förgångna :)
men har även vart slav och cowboy indian masai-krigare
druid ellr liknade min kunskap jag har av ört medicin i detta liv
en annan itressant sak är att jag gärna ogilar det amrekanska systemet beror på många jobbiga liv där :)
vad jag kommit fram till så är jag en nog en ganska strävig själ
i detta solsystem ju :)
jag vet med att jag orsakad mycket död och lidande förandra i andra liv som kostar mig mycket i detta
där av är jag en hjälpare i detta hatar krig hatar med att det amrikanska systemet ser ut och att det är uppbyggt på blodspengar och krimmnela pengar ty drog handel som de styr med järn hand
det enda jag kommit fram till att de invaderade vietnam var den gyllende trianglen som styr handlen i asien
och det värsta att vi står utan för och tittar på bara :)
när det händer väldigt ironisk tycker jag :)
men det är ju vad jag kommit fram till i detta liv av all info jag besitter i detta liv och de andra som följt mig genom alla liv :)
Indianer är återkommande…..
Själv har jag o Shailina känslominnen från ne tid i forna egypten…. När den synen berättades kom dne som en chock….. ^^ Men det fanns kvar som ett känslominne….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
jag har tydligen varit medicinman, dvs indian då.
indiankvinna med, och kines, eller om det var japan, odlade te gjorde jag iaf. jag har tydligen också varit en kvinna under 1800talet med sånnadära vackra klänningar…..
jag har med mig en indiankvinna, en kines och en cowboy som mina guider…spännande :)
Har ingen varit något djur?
inget djur, men jag har…hm. vad heter det nu då, *hjärnsläpp*
jag har djur som olika symboler, vet inte om man kan kalla det för själsdjur eller nått, det finns ju själsblommor med…
delfin och apa var det iaf jag hade…
Är det Kraftdjur också kallat totemdjur du menar? :)
Jag har snarare en känsla av att jag har varit en "helt vanlig" bondkvinna som bott ngnstans uppåt i norden / storbrittanien och i hemlighet sysslat med häxeri eller liknande. Vet inte varför, bara en känsla jag har. Har liksom en bild i huvudet av mig själv i 1800tals kläder framför en lada. kanske är det bara ngt jag inbillar mig, eller så är det helt enkelt så.
har dock aldrig gått till ngn som berättat för mig vem jag var i mitt förra liv. :)
Jag har minnen från nu och då. mest känslominnen.
Troligtvis har jag brännts på bål, vart anställd/ägt en bordell, vart vanlig bondfru, prästinna i Isisorden och säkerligne massa annat också.

Jag har också en känsla av att jag har varit något "vanligt", alltså ingen större celebritet eller så. Men jag har misstankar om att jag någon gång har dött i samband med eld, kanske i en eldsvåda eller att jag blivit bränd på bål.
När jag var liten hade jag en panisk rädsla för eld, jag tålde knappt att någon tände ett stearinljus. Jag minns att mamma tog med mig till en "klok" gammal kvinna, som läste besvärjelser över mig och smälte bly (tror jag) och skramlade med kastruller. Efter det blev jag bättre, men tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket mer av hennes behandling än att jag och mor fick sitta på en stol med en filt över oss och så skramlet av kastrullerna.
Har i vuxen ålder fått tillbaka en del av eldskräcken. Är överdrivet noga med att kolla att allt är urdraget och släckt varenda kväll osv. Jag tar väldigt illa vid mig när jag läser om bränder.
Jag tror därför att jag har haft någon slags katastrofal erfarenhet av elden i ett tidigare liv!
ja Qabang, det är kraftdjur tror jag, kom på det sen :)
Kan man gå till någon för att se vad man varit i sina tidigare liv, eller måste man ha en känsla av vad man kunnat vara? Eller finns det något annat sätt man kan ta reda på det? Nyfiken..
jag fick det ju berättat för mig, men att jag varit kvinna på 1800talet är mer en känsla jag har, då jag älskar allt sånt…
men jag frågade henne om det med, och då sa hon bara att om man känner så, så är det så…
indianer har jag alltid varit otroligt imponerad och faschinerad av, men kines, vet inte vad det kommer ifrån, men kanske är det därför jag gillar pandor idag…

Jag vet inget om mina tidigare liv…men vore inte alls förvånad om jag fick höra att indian var ett av dem. Jag är väääldigt dragen till indianer och deras kultur och syn på naturen. Har lägenheten fylld med indianprylar.
får jag fråga var du har fått tag på sakerna ? är så himla sugen på indianprylar, men har ännu bara hittat en drömfångare…

Jag som är skeptiker tänkte så här:
De flesta människor som är intresserade av en annan dimension och ett annat sätt att tolka världen, som oss alltså, är också facinerade av indiankulturen. Varför? Jo vi har blivit matade med hur kloka och förnuftiga och bra de var. ett naturfolk som hade gammal visdom att tillgå. Indianerna framställs oftast som mytiska om man frågar mig. Tänk bara på alla westernfilmer. Stackars indianer! De som är så duktiga och kloka och de vita bara dumma. Är det så att dessa människor som kan se ens tidigare liv spelar på detta? Jag tror faktiskt att det finns så många som är oseriösa ute nu som bara vill verka msytiska samt att tjäna pengar på oss som tror och tror på allt och inget. Vi är nog för öppna många gånger tror jag.
Nu får jag många på mig tror jag…
Har ingen åsikt om det där med indianer, känner själv ingen dragning ditåt annat än ett ordinärt intresse. Men så har ingen berättat något om tidigare liv för mig heller… Om någon skulle berätta för mig att jag varit indian i ett tidigare liv skulle jag nog se skeptiskt på den personen.
Jag "vet" bara själv att jag varit soldat i ett tidigare liv, som om jag fortfarande kan minnas blodspill och extatisk triumf - som så småningom blir skam över att ha släckt andras liv. Men mest "minns" jag då och då någon obehaglig detalj, som varken är ärorik eller eftersträvansvärd. Antingen i drömmar, eller i situationer när jag är lite "lätt frånvarande". Som om jag påminns om att jag har givits en chans att handla ädlare denna gång…
Kanske har detta också koppling till min "sjukliga" svaghet för yxor. Jag äger minst fem stycken, av olika storlek och fason. Inte för att jag behöver någon, jag är varken snickare eller skogshuggare… Möjligen före jul att någon av dem kommer till användning, när man hämtar granris, men till att ta gran funkar en bågsåg mycket bättre…
När jag går i obanad skogsterräng med mina hundar (orienterar efter karta+kompass +ev gps) har jag alltid med mig en yxa i ryggsäcken. Fast jag har aldrig använt den, vet inte varför jag släpar med mig den… Jo, på vintern kan man slå hål på isar för att få dricksvatten.
Yxor är fina grejor ^^
Jo yxor är schysst. Funkar bra även i lajv/reenact-sammanhang. Fast mina är för moderna för det. Måste skaffa mig lite skäggyxor osv. Fast i de situationerna är jag ju klädd som kvinna (häxa) och då får jag nog nöja mig med en rejäl kniv… Eller tja… en liten skäggyxa i bältet kanske…? Eller så ska jag göra allvar av mina planer sen flera år tillbaka och skaffa en riktig mansdräkt, där jag "får" beväpna mig hur mycket jag vill.
Jag har en yxkastarförening här i grannas, men har inte varit med och kastat så mycket själv. Annars är ju den yxan väldigt dekorativ, dubbelyxan. Skulle se bra ut på väggen hemma också… Bredvid pilbågen och jakttroféerna…!?
Det blev verkligen sidospår här…
MegN Vi kan fortsätta diskussionen om manskläder på lajv.ifokus ^^