Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1966 ggr
susanne.s
0

Har hört att...

…häxor förr kunde få ovilliga män till att vilja gifta sig med kvinnan. Alltså inget med att vilja ha sex eller så utan att de helt enkelt förvred huvudet på mannen. Vet ni nåt om det? Var det häxbrygder eller annat?

Shailina
0

Hypnos kan ju lätt fixa sådana saker.. :) men brygd vet jag inte.. det har ju funnits kärleksbrygd länge om dom värkar är en annan sak. Många kör ju på sexdriften, men några av brygden va ju riktat mot sinnet och inte könet

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

john-a74
0

Det lär finnas recept på det hört den med ju :)

susanne.s
0

Fram med receptet eller lär mig hypnos!!!Skrikandes

Shailina
0

Ahaaa du har en särskillt mann i sikte som du vill vinna? :)

Kan se va jag hittar av brygder åt dig

― J.R.R. Tolkien

susanne.s
0

Tack! Ja han är vrång den sambon. Haft honom i 7 år så sexgrejen går icke!

susanne.s
0

Tack! Ja han är vrång den sambon. Haft honom i 7 år så sexgrejen går icke!

Lisbeth
0

Tränar självhypnos varje dag. Kan förvrida huvudet på vem som helst ha ha SkrattandeFlört

inca
0

#3  *Hahahaha* det var ord och inga visor det, härligt!!!

LinaN
0

Jadu susanne.s ja ghade nog ställt karleländet mot väggen och sagt ngt i stil med att

"nej hörrududu, nu får du minsann o dá se till o göra en ärbar kvinna av mig!"

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

susanne.s
0

LinaN!

Det har jag gjort men han säger att han ALDRIG ska gifta sig igen för att han har gjort det EN gång!!! Han är för 17 skild sedan snart 10 år!!!

Fattar ni att jag blir vansinnig!

LinaN
0

Jösses, eländiga karl……

Men ingå partenerskap på det där huset där ma nkan göra det *trött o virrig* elelr föreslå ickekyrkligt bröllop…..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

john-a74
0

men susann.s är det så viktikt att tvinga nån in i ett äktenskap

funkar det ej bara att vara sambo då? ler

susanne.s
0

Nej john-a.a

Jag vill gifta mig för att känna mig tryggare på nåt sätt. Jag vet att det inte är någon garanti men….det känns som om han inte vill ha mig när han säger nej! Gråter Att han kanske väntar på att det ska komma någon bättre, snyggare, yngre osv.

Att föreslå borgerligt bröllop är ingen ide det är tvärnit då också.

Tack för att ni bryr er.Kyss

Shailina
0

jag förstår din kjänsla, Susanne, men det behöver inte alls va nåt med dig som gjör att han inte vill gifta sig. Jag kjänner likadan, att gifta mig är nåt jag gjör en gong i mitt liv. Skulle nåt gå fel nu med gubben tror jag inte jag kommer gifta om mig, fast jag kommer inte utesluta det. Det kan ju hända jag byter mening OM så skulle hända :)

Nej, som sagt, behöver inte alls va nåt med dig som person som gjör han säger nej. Men jag tycker du är värd att veta 100% säkert utan tvivel om det är si eller så som är orsak för hans nej :)

― J.R.R. Tolkien

susanne.s
0

Shailina

Jag undrar bara varför det ska vara 1 gång när det inte höll. 1 gång brukar betyda att man gifter sig en gång för att hålla i hop hela livet. Jag kanske kan tolka det som att han känner sig gift med henne än! Har man misslyckats en gångska man inte våga pröva igen då?

Hur tänker du? Jag har också varit gift tidigare men vill försöka igen inte är jag rädd.

mosterMimmi
0

Men det kanske är en princip. Kände han sig misslyckad när det inte höll, eller vill inte uppleva den känslan igen. Fråga han hur han tänker om äktenskap och vigsel.

Jag tänker på Ross i "Vänner" som var gift tre gånger och blev så hånad varje gång giftermål kom upp som samtalsämne. Han kanske inte orkar gå igenom vigseln igen. Säg till honom att för dig är det en viktig känsla av att känna sig trygg i ett äktenskap och att du är villig att satsa. Det är ju även svårt att kompromissa om en sådan sak för man kan ju inte bara göra det halvdant.

Lycka till!

Shailina
0

#15 JAG personligen tänker att äktenskapet är så heligt för mig att det slänger inte jag ut med hit och dit. Som jag sa, jag kommer inte säga aldrig, jag kan ändra mig om nåt skulle hända, men som JAG kjänner nu är det så att jag har gift mig nu, och kommer inte gifta om mig om nåt skulle gå fel. Nu tänker jag då "gå fel" som i skilsmässa dock, inte om jag skulle bli änka  :) För mig är det en prinsipsak att jag inte skall bli som vissa amerikanska (och andra nationaliteter) som gifter sig äfter 14 dagar och skiljer sig äfter 3 år, och sen händer samma sak igjen. NB OBS OBS jag säger inte att andra här inne, varken du eller nån annan inte håller äktenskapet heligt altså, *forsöker att inte trampa tår*

Jag förstår mycket väl ditt behov för trygghet och stabilitet. Jag tycker själv att äktenskapet är den största trygghet en mann kan erbjuda mig. Ett äktenskap är inte längre det fängelset som det va förut, i dessa dagar går det att lösa upp äktenskapet, men det krävs en viss insats för att gjöra så, är man gift tänker man sig om två gonger innan man bryter upp bara för en liten fling med en snygg tjei, utan kämpar lite för att få äktenskapet att vara. Det är i alla fall så jag tänker.

Nu har ju jag haft tur, Susanne, min mann kjänner som jag, att gifta sig är inte nåt man bara gjör, giftemål är en livsförändrande omgripande ändring man skall ta på alvar, och vi va förlovat i 4 år för vi gjennomförde giftemål. Detta för att vi båda skulle kunne visa varann att även utan det bindande juridiska kämper vi för förhållandet.

Det anar mig att du och din mann har levt tillsammans några år redan, och att du kjänner ni nu vet att ni båda kämper för förhållandet. jag förstår mycket väl ditt behov för att ta förhållandet ett steg vidare. Men han ser inte ut att ha det behovet. âr det för att han inte vill kjänna sig fångat? I dagens värld som man är så vidsynta och där det GÅR att skilja sig har jag svårt att  förstå hur äktenskapet kan va nåt fängelse mentalt. I så fall Måste man ta reda på varför det är ett "fängelse". är det ett fängelse för att man inte kan ta för sig av andra kvinnor? det tycker jag i så fall är en dårlig orsak, jag tycket inte man skal ta för sig av andra kvinnor som pojkvän/sambo heller, föruten om man har ett särskillt avtal. är det för att man är redd det skall ändra hela livet? Det kan jag förstå mycket väl. äktenskapet är ju att vända upp och ner på livet. Och på många vis har mitt liv ändrat sig, fast inte alls så mycket som jag fruktade. Kanske det är hela grejen med seremonier som stör honom? Det kan jag även förstå. Min styvfader hatar allt med seremonier oavsett vad det gjäller, och han valde endast att gå med på att min mammas och hans dotter skulle döpas för att det skulle föränkla saker för henne om hon ville konfimerast. Om HAN fick välga skulle dom låtit bli. Kanske ni i så fall kunne inngått ett kontraktbundet samboskap? skulle det gje dig en trygghet? Man får (va jag har förstått) samma legala rättigheter (barn, ägondelar vid brott i samboförhållande osv) vid en sambokontrakt som vid borgerlig vigsel, men jag kan ha fel på den punkten.

nej det är inte lätt att råda dig i va som är rätt och fel här. Dina kjänslor borde va viktiga för honom, men hans kjänslor är även dom viktiga. Nu vet jag inte om du har pratat med honom om detta här, men om du inte har pratat med honom tycker jag du borde forsöka det. Tala öppet om varför han INTE vill gifta sig, och tala öppet om varför du kjänner behov för det. Kanske ni kan komma fram till et kompromiss? Om du kjänner för att prata vidare privat om lite mer kjänsliga saker så lyssnar jag gjärna och kommer forsöka komma med dom råd jag kan erbjuda :) Hoppas det kommer gå bra för dig på detta! Jag kan fortsätta leta äfter brygder och besvergelser för att locka ;D

― J.R.R. Tolkien

Shailina
0

Jag hitta litegrann här :

Enchanting Brew: Pour a quart of red wine or grape juice in a non-reactive pot and warm to a near simmer. In a doubled piece of cheesecloth place two cinnamon sticks, a teaspoon of rose petals, ½ teaspoon each of ginger and cloves, a wedge of orange peel and a piece of fresh ginger. Gather and tie the bundle tightly with butcher's string, and place it in the liquid to steep. Taste the brew every few minutes until the flavors have been infused, but remove the bundle before they become overpowering. Chill if desired. Share a glass with your loved one and toast to an enchanting evening.

Det fanns fler på den sidan med ;)

Här fanns lite mer, romantiska potion.  

Här fanns en love potion te!

och här finns en love potion smoothie :)

― J.R.R. Tolkien

susanne.s
0

Tack alla för ert angagemang gällande min hopplösa karl Skrattande

Jag suger åt mig alla råd.

MegN
0

På tal om äktenskapets värde så hade jag inte alls tänkt gifta mig med min sambo. Det funkade ju så bra att bara bo ihop? Varför gifta sig? Men av en slump gifte vi oss ändå, och visst - nog känns det lite annorlunda. Vigselring och "min man". Fast han muttrar fortfarande över att jag behöll mitt eget efternamn…

"Slumpen" som gjorde att vi gifte oss var att hembygsföreningen (där jag då var aktiv i styrelsen) ville ha en "kryckeståt" för sin hembygdsvecka. Vi gifte oss alltså för kryckeståtens skull… Lite bakvänt kanske.