Häxor iFokus

Häxor

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 2166 ggr
willowena
0

Ensamt på kusten.

Att försöka hitta någon som jag själv, nygammal inom Wicca o Paganism här i Norra Bohuslän verkar tröstlöst. Nu undrar jag vad ni andra tycker/tror om 'Häxkurs' på distans? Visst verkar det väldigt oseriöst? Jag har flertalet böcker själv, jag har läst om det i åratal online förr endast sidor från Storbrittanien. Det fanns knappt en häxsida i sikte på svenska för några år sedan. till saken hör att jag är en alldeles vanlig, vanligt ovanlig mamma och fru. Det verkar kul att gå kurs men skulle vilja göra det IRL, inte distans. Jag har det trögt och ensamt helt enkelt. Inte är jag väldigt aktiv heller, utan när Wicca-lusten i mig vaknar, den kan halvsova ibland Glad.

Så, ni tjejer och killar norr om Uddevalla aktiva på sajten släng iväg ett PM till mig. Vi behöver inte träffas kanske, men lite mail då och då?

Eller alla ni som sitter med råd till en nybörjare (men något beläst) som vill ha hjälp: Vad tycker ni?

BranDuir
0

hmmm…vet att du har kollegor i och runt Krokstrand….och i Hälle!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BranDuir
0

hmmm…vet att du har kollegor i och runt Krokstrand….och i Hälle!

korpsyster
0

Varför tycker du det verkar oseriöst?

Jag ser inget fel i det, handlar väl mer om vad man får ut av kursen. Om innehållet är bra och givande och den som ger kursen är kunnig.

Det känns ensamt ibland och jag har haft en inåtgående period länge men känner också att jag skulle vilja göra något nu….lustigt satt på bussen till jobbet imorse och kände en sån frustration över det här, vill att något ska hända eller göra något tillsammans med andra. Kul att du tog upp det här. Tack. Jo jag håller till i Hälsingland Glad

willowena
0

#2 Branduir, det lät spännande..Är det någon/några du känner 'ordentligt'? Kan någon av dem tänka sig att lära ut ev. starta ett coven eller liknande? Fast det är klart, det ska väl mycket till det förstår jag. Finns det något Coven i närheten? Många frågor..

#3 kära korpsyster, kursen var 13 häften och jag har skrivit ut smakprov på hur det ligger upplagt. Vilket verkar helt Ok faktiskt, men jag vill som jag skrev till BranDuir gärna gå och träffa någgra som är vana och trygga ide de gör, vilket säkert är svårt att få till. Men jag håller ögon och öron öppna för möjligheter.

korpsyster
0

Ja det känns mer givande att träffa andra likasinnade. Men man kan ju göra bådadelarna :) Önskar dig lycka till.

BranDuir
0

Ska se om jag hittar deras mailadresser!

willowena
0

Tackar ödmjukast BD. Håller tummarna.

vildarosen
0

Duger folk i Götet ibland oxå? Det är ej så långt ju Skrattande

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

willowena
0

#8 Ett par timmar tar det allt därifrån jag bor. Vi bor just nu utanför Strömstad. Men visst kan vi väl höras av mail-ledes? Det vore jättekul.

ShadowCat
0

Kanske inte kusten, mer ett "stenkast" innåt landet, men här i Marks Kommun är det VÄLDIGT ensamt… :/

silverhuldra
0

Hmm, jag är i och för sig ganska ny i det här - suger åt mig kunskap som en svamp och skulle gärna ha kontakt med lika sinnade, bor i Mellerud.

Mvh. Silverhuldra

willowena
0

Kära Shadowcat och Silverhuldra. Har varit galet inaktiv på sajten ett tag, men antar att det bara är naturligt att komma in i perioder av ditt eller datt? För mig är det så kan jag säga. Jag kommer helt klart att hålle ett 'getöga' eller två på er båda :)

ShadowCat, du är en 'riktig duktig' häxa du. Vad fuskigt..*ler* Själv är jag en bokslukare som älskar att leva ut i tankarna men hoppas på det riktiga.

Vi hörs alla/

ShadowCat
0

willowena - Vad menar du? :D har inte fått höra det förut. eller ja, man får liksom ingen feedback när man pysslar själv och inte har nån att bolla tankar med :) men TACK, jag blev jätteglad! <3

[WeepingWillow]
0

Hej, jag skulle också gärna vilja träffa likasinnade. Har varit intresserad av wicca sen jag var yngre o har en del böcker o sånt. Läser om det lite då o då o vet att detta är för mig :) Ingen annan religion har fastnat liksom. Det är wicca jag vill bli. Men jag känner inga andra wiccaner alls. Jag finns i Borås :) Hade varit kul att antingen träffa nån erfaren som kan lära mig vad jag behöver veta el nån nybörjare så vi kan lära oss tillsammans.