läka hopplösa sår
Hej
Jag skulle behöva lite hjälp med en ritual som jag måste göra…eller måste å måste, men jaa… Min kanin har fått ett hopplöst hornhinnesår som inte vill läka, så skulle gärna ha lite tips om lite vad jag ska använda mig av, typ vilket/a element, rökelse?, jag har genomfört ritualer förut med endast vilja och något sagt ord /mening, men nu känns det som att jag skulle vilja göra något mer…

Åh, stackars lilla hoppetossen! Har inget ceremoniellt att bidra med tyvärr.
Hm, ett sår på hornhinnan läker ju hjäpligt om ögonlock är helt blixtstilla under tio minuter… så säger ögondoktor iallfall till oss då min dotter får återkommande spontanta sår på hornhinnan. Men hur få kanin att blunda, det är ju stört omöjligt med ett "bytesdjur" som reagerar på allt. Dessutom sade doktor när fyra årige dottern kom och hade tio små hornhinnesår att en vuxen hade sagt "skjut mig" för att det gör så otroligt ont! Du har väl veterinärkontakt och medicin till lilla hoppetossen? Hoppas nån annan kan ge dig mer magiska råd!

Se till att få salva/droppar från veterinär fort som attan. Annars omedelbar avlivning. Allt annat är djurplågeri. Är det sår på hornhinnan så har den en inflammation i ögat. Djuret lider något fruktansvärt!

Jag jobbar på en veterinärklinik så tro mig, jag har veterinärvård och både droppar och salva, men kaniner har tydligen väldigt svårt för att läka hornhinnesår, så jag tänkte bara boosta läkningen lite med lite magi..
Men tack för att ni tar er tid att svara.
Vissa saker har jag översätt, andra var jag lite för lat..ha ha. Det bästa sättet att översätta är att söka på ordet på engelska för att hitta latinsk namnet och sedan söka på latinskt namn på den svenska wikipedia.
I Holland's Grimoire står det:
Healing animals:
color=brown
Plant (som amulett, inte för förtäring): björnbär, black hellebore (julrosen), coriander, citronmeliss, myrrh, orris rot, rosemarin, sandalwood.
Ögon sjukdom (troligtvis för människor, men prova ändå!):
Förbättring:
Sten: Aquamarine, beryl, golden beryl, emerald, green jasper, opal, sard, tigereye.
Plant (som amulett, inte för förtäring):
cape aloe, blåklint, blåbär, burdock, cannabis, morot, celandine, kamomill, club moss, comfrey, maskros, dead nettle, devil's bit scabious, ögontröst, fumitory, herb robert, houseleek, horsetail, knapweed, loosestrife, Low John, persilja, plantain, polygonum root, pulsatilla, Queen Anne's lace, hallon, dog rose, rue, toadflax, viper's bugloss, willow, witch hazel
Goddess: Sulis
God: Apollo

Tack =) Tänkte lixom försöka slippa en operation för 8000:- , men vad gör man om det inte funkar lixom. Men tack =)