Häxor iFokus

Häxor

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 3147 ggr
Casiopeia
0

Häxfika i Göteborg?

Tycker det börjar bli dags att återknyta med göteborgshäxorna över en kopp te och något kalorimättat! Någon mer än jag som är sugen på en liten träff igen, förslagsvis på café vanilj där vi var sist jag var med.

Prata lite strunt, utbyta tankar och filosofier, kanske planera gemensamma firanden i framtiden?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

EveningWitch
0

Låter Trevligt! Glad

Ord kan såra en människas själ.
Ord kan glädja ens sinne
Ord kan göra en människa väl
men även sätta spår i ens minne.
Välj dina ord när du säger dem så att du ingen sårar.
Ditt ord kan du aldrig ta igen, då de lämna miljoner av tårar.

Trollkvinna
0

Glad

Trollkvinna
0

Ska vi köra den engelska " afternoontea" med scones och marmelade?

eller den svenska: en kopp kaffe på en tallrik med sockerbit i munnen och några havreflarn;-) hehehe

*skratt*

Casiopeia
0

Åhh, scones är ju inte fel. Lite hjortronsylt på och en kopp kaffe till och vi kör en svengelsk kombo!

När kan folk? Jag är hyffsat fri, men helger passar väl egentligen bäst. Någon söndag framöver kanske?

[Camio]
0

Låter som en kanontrevlig idé! Är ju ny på det här forumet och jag antar att en del av er känner varann redan som innan. Men man kan kanske få dyka upp ändå..? :)

EveningWitch
0

Ja någon Söndag

Svengelsk komboSkrattandeblir gott!

Ord kan glädja ens sinne

Praefatio
0

Jag kommer, en söndag låter toppen, för då är jag garanterat ledig! Fredag och lördagar är ofta kritiska tyvärr.

Casiopeia
0

Vad kul!

18e oktober?

Eller 25:e?

#5 nja, vi har väl inte träffats IRL så överdrivet mycket egentligen. Ska bli kul att se er, gamla som nya!

Skogselva
0

Göteborg som är så nära… Det hade varit kul att träffa "kollegor", men från Göteborg C  så hittar jag knappt till femmanhuset.

Jag avstår nog denna gång, men någon gång så skulle det va kul att träffa er.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

lightseeker
0

#9, skogselva,hade dom bestämt "var" träffen skulle vara då?

Finns väl alltid någon som kan möta upp dig, om inte allihopa. (vilken syn vad!)

Skogselva
0

#10 Jag vet inte, bara antog att det skulle bli det där café vanilj.

Vad säger ni göteborgare, skulle det vara tänkbart att möta en vilsen landsbo på C?

(Fast jag vet fortfarande inte om jag kan komma, det beror ju på datumet.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Praefatio
0

Klart vi kan mötas upp på centralen, det är väl det minsta problemet!

Vad säger ni om den 18:e, kl… jag vet inte, antingen ganska tidigt eller ganska sent? 10 eller 18 kanske? Jag måste hinna ut till hästen först.

Skogselva
0

Har 50 minuters tågresa enkel väg, så jag röstar på en tidigare fika.

EveningWitch
0

Ja Vi som kommer med tåg kan väll mötas upp på Göteborgs Central.

Så det skall väll inte vara några problem, ja för de som inte kanske vill gå själva eller kanske inte hittar så bra i GBG.

Tror detta kan bli riktigt kul.

25 Oktober röstar jag förGlad Och efter 12.

Ord kan glädja ens sinne

Skogselva
0

#14 Du och jag kommer troligen att åka med samma tåg dessutom, om jag kan komma på fikat när det nu blir förstås… Får ha en stor skylt runt halsen där det står "häxor ifokus" eller liknande, så vi hittar varandra. Flört

Casiopeia
0

#15 Ni får ha häxhattarna på er :-)

Ja naturligtvis fixar vi guidning så alla hittar. Fördelen med Vanilj är ju att det ligger mitt i smeten, inte långt från centralen så det ska inte vara så komplicerat. För enkelhetens skull kan ni ju ta mitt mobilnummer ifall ni skulle tappa bort er ( verkar som jag blivit samordnare här Flört) Pm:a i så fall!

För min del spelar det mindre roll vilken söndag det blir och vilken tid. Det får nästan de som åker långt och/eller har annat att hinna med på söndagen avgöra…

EveningWitch
0

#14 Ja …jag tar nog de som går mellan städerna. Men jag kan möta upp på GBG Central, om de är så  Med Hatt påSkrattande

Ord kan glädja ens sinne

lightseeker
0

har aldrig haft svårt för att känna igen en annan likasinnad, (inte ens på knök-full centralstation)  helst inte när vi har varandras mobilnr.

[Camio]
0

Har ett litet förslag till denna häxgettogether :)

Vad sägs om att ses söndagen 1a november och fira lite Samhain tillsammans? Vi kan ses vid 13-tiden på Korsvägen i Gbg och gå och se den fantastiska Vodou-utställningnen på Världskulturmuseet? Och sen ta en gemensam fika tillsammans efter det?

Världskulturmuseet ligger i närheten av Liseberg och Universeum) Är enkelt att ta sig till Korsvägen med spårvagn från Centralen, t.ex spårvagn 5,6,8 mfl… Utställnigen kostar 60:- och det är väl spenderade pengar kan jag lova :)

Så vad sägs?

)O(

Skogselva
0

#19 låter intressant.

#17, jag antar att du med "#14" menade "#15" och att det var med mig du pratade. Tror det blir samma tåg i alla fall, slutstation: Göteborg, sista stoppet innan dess: Alingsås.

EveningWitch
0

#20 Jo…De var Dig jag prata med….. (Oj missa skriva rätt nr)  Skrattande

Ja vi håller kontakten och hörs när vi vet mer, När, Var & Hur Glad De med Tåg löser sig säkert och om & hur Vi möts upp m.m.

#19 Ja detta låt intressant….Blir lite festligt också fira lite Samhain tillsammans…Som Häxor gör!Cool

)O(

Ord kan glädja ens sinne

[Camio]
0

Precis! Vore kul att kanske skapa lite traditioner ihop, när vi bor på hyfsat avstånd till varandra :)

)O(

Trollkvinna
0

#8 Båda 18.october och 25. october passar bra för mig. Kl 15 kanske?

Hoppas det är OK för er att jag tar med lilltrollet på 14 mnd, kan inte stanna så länge dock denna gången.

#15 Klarar nog hitta er, får lukta mig fram hehe;-)

Jätteroligt att det finns ett alternativ eller komplement till pubmootet eftersom flera kanske har barn, jobbar eller tycker om te i stället för öl;-)

Har för mig att Vitkaförbundet hade nån fikaträff vi Kronhusboderna en tid tillbaks. Är det något som är på G fortfarande? Någon som vet?

Skogselva
0

Jag röstar på en söndag efter den 23/10 (har tenta den dagen, ve och elände!)

Casiopeia
0

Det här blev väldans rörigt. Jag lägger upp en omröstningstråd så vi lättare kan se vem som vill komma när!

Rösta här:

Casiopeia
0

Ok, efter att ha tittat på omröstningen så tycker jag det är lika bra att komma med ett definitivt förslag-

Vi ses kl 13:00 Söndagen den 1:e November vid korsvägen i gbg. Gemensamt tar vi en liten tur till världskulturmuseet och tittar på voodou-utställningen, sedan (typ kl. 16:00) ses vi igen utanför och går och tar en fika tillsammans. Om någon inte känner för utställningen kan den ju mötas upp för fikat efteråt. Jag föreslår att vi tar något café ner på södra vägen eller så, det kan vi lösa på plats.

Om inte detta låter helt upp mot väggarna för de flesta så kör vi på detta tycker jag. Om ni vill ha mitt nummer så pm:a.

[Camio]
0

Vad bra Casiopeia!! Du är en handlingskraftig kvinna och en utmärkt "reseledare" ;) till den här träffen!! Härligt!

Kul att många nappade på förslaget om Vodou-utställningen och även om en del inte kan dyka upp denna gången så kan vi ju hoppas på att det kommer många fler tillfällen att ses och göra 'häxiga'saker tillsammans om vi känner för det :) Det är bara att komma med nya mysiga förslag framöver!

Ser fram emot att träffa er!

)O(

/Camio

(pm:ar mitt nr till dig Casiopeia, så kan du göra detsamma om du vill)

Praefatio
0

Perfekt, Casiopeia. Jag läste om utställningen i GP och blev ännu mer sugen, så jag ser fram emot att se den med andra intresserade. Jag gillade speciellt att de poängterade i artikeln att föremålen i utställningen var "avmagifierade", trots att jag inte hittar originalcitatet i Internet-versionen av artikeln.

Ska försöka fundera på något trevligt café, café Villekulla hade varit perfekt, det är billigt och världens mysigaste och har öppet till 21. Man kan ju ta spårvagnen från Korsvägen till Valand och promenera, det tar 5-10 minuter och har någon svårt att gå så kan man ta vagnen ytterligare en hållplats.Googla Café Villekulla så hittar ni det på första träffen.

Jag pm:ar också mitt nummer.

Skogselva
0

Måste tyvärr säga att de där klockslagen är helt upp mot väggarna för mig, så jag avanmäler mig denna gång. Ha kul ni andra. Glad

Casiopeia
0

*putt putt*

Någon mer som vill komma?

KlaraStjarnljus
0

jag ska försöka komma! kanske lyckas dra med mig en halloweengäst som borde vara intresserad också om det är okej. jag har ju ditt nummer, så jag smsar om hur det blir :)

Casiopeia
0

Putt putt!

Casiopeia
0

Jag har tyvärr blivit sjuk så jag kommer inte imorgon. lite dumt iom att jag ärsamordnaren med alla nummer och så, men ni andra kanske kan ta kontakt med varandra om plats och tid och sånt?

lightseeker
0

6 personer som skulle träffas, hade ni det bra?