Små burkar och kärl
Ja, göra salvor och krämer och dyl. är supertrevligt. Men att göra ex. läppsalva är mer komplicerat för jag hittar inga mindre burkar.. Helst väldigt små burkar.. Några tips?
Brukar använda mig att lite vad som helst, men när jag t.ex. vill ge bort klappar så får det gärna vara fin förpackning också :)
De finns på vissa on-line butiker:
Jag vet att i själva butiken, har jag sett olika kärl, men var lite osäker om de finns i webbutken. Du kan kanse kontakta dem och fråga:
Älskar denna sida. Har beställt örter från dem tidigare:
Varsågod! Jag var jättenöjd med Baldwins. De har sååååå många örter och fina produkter.

Vad har de för fraktkostnad, det är ju utomlands..
jag köpte mig en dvdbox på amazon uk häromdagen, frakten var typ 30 spänn till sverige. skulle ha kostat mycket mer om den skickades inrikes, oh ironin!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#4 Jag köper gärna både böcker och parfymer från England p g a den billiga frakten. Och nu är väl punden nere i 11 kr :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Hittar ingen fraktkostnad på sidan, kan någon berätta för mig var man kan läsa köpinformation?
att handla från utländska sidor är något rätt nytt för mig. Faktum är att min pappa och min lillebror får hjälpa mig när jag ska handla något från tex ebay eller amazon, ha ha 'it generationen' inkluderar inte mig.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Jag hittade en postage calculator. Här är frakt till Sverige:
Up to 100(g)£1.58
Up to 250(g)£2.80
Up to 500(g)£4.65
Up to 750(g)£6.75
Up to 1000(g)£8.62
Up to 1500(g)£12.83
Up to 2000(g)£16.67
Up to 2500(g)£37.26
Up to 3000(g)£39.49
Up to 3500(g)£41.69
Up to 4000(g)£43.92
Up to 4500(g)£46.15
Up to 5000(g)£48.23
Up to 5500(g)£53.26
Up to 6000(g)£55.50
Den fortsätter lite längre.

tackar för tipspen.
letar med efter flaskor..

de finns inte mer i sverige som säljer flaskor i lite olika storlekar?
om de är nån som vet!
tacksam för alla förslag..
Apropå flaskor och burkar till hemmagjord kosmetika- jag hittade en hel del sånt på åhlens faktiskt. De har ju någon avdelning med lite "japansk design" (åtminståne här i GBG) där de sålde flera sorters små praktiska burkar och dylikt. Inte så dyrt heller vill jag minnas…?
Har just budat in en stor flaska (4 dl) av en ovanlig parfym för ett spottstyver. 1,5 ml prov säljs på nätet för ca 50-100 kr.
Ringde då min morbror som tillverkar egna färger och liknande om han hade ett tips på ett företag där man kan köpa bl a små provflaskor till parfym och fick då tipset Nordic Pack.
Kanske ni kan hitta några bra flaskor och förpackningar där också.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax