Samhain 30-31-1 Oktober/november
Den 30, 31 oktober och den 1a november, är det dags för ett nytt sabbatsfirande i torpet! Torpet är beläget i Västmanland, tågstationen är Sala.
Det är de dödas högtid och de får en given plats i firandet.
Skiljelinjen mellan dödsriket och de levandes värld är tunn och kraftfull, och vi firar de döda som vi känt och älskat. Vi lämnar offer och ställer till med en stor fest. Vin, dans, berättande, vi äter mat och offrar av varje måltid. Vi lämnar plats vid bord och eldstad till de döda och låter de vandra ibland oss.
Gärna även en bytes och säljmarknad under lördag dag, och kanske även någon lek eller aktivitet, workshop.
Denna gång kommer vara annorlunda anmälningsmässigt. Vill ni vara med så kommer jag vilja ha ett mail med namn + 100 kr anmälningsavgift. Anmälan är bindande. Pengarna kommer gå till en fond för torpet - för att kunna dra in vatten i huset och lägga om taket. Eller som insats, för att jag ska kunna ta ett lån och köpa det en dag :)
Har ni några frågor så är det bara att maila.
Jag hoppas vi ses ;)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Jag lägger en bunt rädisor vid gudinnans fötter och hoppas jag kan komma!
Nån som åker från norr som man kan hoppa på med? Eller tågkamrat kanske?

Det låter underbart! Jag ska verkligen kolla upp om jag kan komma. :-)

men fy dig, sp.fot, att göra så här….skall komma, skall inte komma, jag kom ju nyss därifrån, vad är meningen egentligen? suck!

Oh sitter och kollar över resmöjlighet/hundvakts möjlighet men är mycket sugen…är de någon som känner att va fasen det blir nog bilkörning och skulle passera Umeå eller sundsvall så säg till så delar vi på kostnaden!

#5 Prata med thomas!

#7 Jag och thomas sitter nog i samma problem körkort och bilbrist… sånt är livet..
Jag dyker gärna upp. Kollar agendan o hör av mig längre fram.
:)

mmm…man kanske skulle ta sig i kragen o följa med, det är en högtid för hejdundrade fest :) dansa med dom döda! aaahhh…yes :)
Men jag inväntar besked på vad som har planerats här, hör av mig igen :)
Hänger jag med, så kör en bil från Falköpings/Skövde området :) om det kanske finns någon som vill samåka, men jag har inte bestämmt mig ännu :)

hej allihop! ta er i kragen och kom nu.
Här kommer lite viktig info!
Jag jobbar på fredagen och slutar först vid 14tiden. Därför kommer det att bli en något senare start än förra gången, förslagsvis att vi möts i Sala vid ca 16? När vi ska sluta vet jag dock inte, men helst kring eftermiddagen.. det beror helt på hur långt folk har att åka och hur det är med chaufförerna.
Chaufförer behöver vi nämligen alltid, jag har inte bil eller körkort så vi är väldigt beroende av skjuts - både jag och andra icke bilburna! Alla chaufförer får hemlig tack-present!
Maten köper vi själva, men fikat bjuder jag på, kaffe och te. Eftersom det är fest så är det väldigt trevligt om man kan ha lite knytkalas, bjuda varandra på vin eller öl, kakor, tårtor eller vad man nu vill :)
Glöm nu inte att höra av er till mig, för frågor eller anmälan, det är inte pinsamt att fråga för mycket ;)

och : ju snabbare man är på anmälan, desto större chans att du får första tjing på sängplats ;) det finns sju bäddar..

Vilka planerar att åka norrifrån med tåg eller annat? Någon som åker från tex. Uppsala med bil?? Ev. att jag kommer hugga ett tåg men ja försöker smita ner på kostnaden så mycket som möjligt innan jag vågar anmäla mig:)

puff puff!
marinelady, hör efter lite på trolltrumman kanske! där finns det fler från norrland!
Jag har skickat ut inbjudningar via facebook-gruppen nu. Är ni inte medlemmar i den så maila mig!
Kommer ni och kör bil - skriv gärna i denna tråden och försök samåka så mycket ni bara kan!

Hallå
Nu är det den 12e oktober och jag har inte fått in någon definitiv anmälan ännu. Det börjar luta åt att ställa in..

Jag kommer tyvärr inte denna gång heller, blev uppbokad här hemma. Hoppas ni andra får en trevlig fest o den inte blir inställd. :)

Mm..jag har fått en tävling den helgen så jag kommer inte.

Jag skulle gärna vilja hänga med här. Har aldrig varit med på något av dessa torparrangemang, så skulle vara kul. Har för den delen heller aldrig direkt firat högtider med någon ordning, men "död och mörker högtiderna" som kommer nu är ju himla mysiga.
Så jag funderar lite på att haka på…

Nej nu tycker jag att alla kan skärpa sig och anmäla sig, komma på min fest! Annars blir jag jättesur!
Men smart å bo så långt bort ;) Hade gärna kommit annars. <3

Hallå där, är det ingen som har anmält sig? Jag och Per vill ju komma. Vi anmäler oss om det inte ställs in.

Jag vill gärna komma! Men har avvaktat lite för att se om någon mer ska med. Ingen som anmält sig definitivt än, eller?

Jo då, jag och Per. Jag mailar dig nu Linnea! Jag kommer om jag så ska vandra dit haha….så anmäl er nu allihopa. Jag vet fler som tänker likadant som ni: Jag anmäler mig om fler gör det…. Men då blir det ju ingenting haha!
I miss the spidertorp så jag kommer 100% säkert…eller ja, om jag inte blir dödssjuk föståss.

Jag sitter och kollar för fullt nu med tågtider, priser osv.
Lite osäkert om jag har tid och råd, men jag tycker detta verkar som något som skulle kunna vara värt det.
Ingen som ska med som åker från Eskilstunatrakterna, som man kanske kan samåka med eller göra sällskap på tåget?
Allhelgona är bråda tider för häxor ;-) Svårt att få någon att boka upp sig då.. Tusen järn i elden, annars vill man ju såklart till Spindeltorp.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Kan vi så kommer vi också. Det är lite på gång här men kan i komma ifrån så.

Det låter helt ljuvligt, hoppas att ni får det mäktigt!

jaa sebastian! ni kan ringa mig!
jag har inte fått något mail av dig än sophia!
tågbiljetter kan man ju boka och sedan avboka om det inte blir något av. det viktigaste vi behöver i nuläget är - chaufför att skjutsa oss!

Konstigt, jag maiade din msn-mail. ska man maila en annan adress eller?

ja msnmailen använder jag inte vanligtvis!
spindelapa @ gmail.com använder jag!

MEN jag har nu sett mailet sophia!
Skulle gärna prata mer, om skjuts osv!
Har ni frågor, vill ni komma, så är det dags att bestämma sig nu hörni:)