Häxor iFokus

Häxor

Etikettköp-sälj
Läst 2869 ggr
Cornish-rex
0

Säljes Häxans handbok

Hej!

Ville bara berätta för er vänner att Häxans handbok av Dannie Druehyld är till salu på tradera (det är inte jag som säljer den).

En eftertraktad och superbra bok, rekommenderas varmt. Så om ni inte har den så passa på!

Ha en fortsatt trevlig fredag med mycket bud ;)

Emma

Vekka
0
Endroppeihavet
0

två länkar samma bok?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Vekka
0

Blev lite fel :) Fixat.

Cornish-rex
0

#2 Har du läst boken? Hur får man tag i den? Vilken är författaren, rekommenderar du den? Berätta! ;)

Många frågor… vill ha, men hann inte buda :(.

Ganna
0

#2 Den (om du menar den första) är inget vidare och kan väl mest betraktas som kuriosa i sammanhanget.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Cornish-rex
0

#6 Är den? Då kanske det var bra att jag inte hann buda ändå :)

Har du läst den (isf var fick du tag på den)? Vet du författaren?

Ganna
0

#7 Ja, jag lånade den av en bekant. Författarna heter Pia Fredriksson och Rose-Marie Wessunger-Arvidsson. Jag skulle tro att du kan låna den på ditt lokala bibliotek om inte annat så via fjärrlån.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

spindelfot
0

Jag älskar 'häxkonster för praktiskt bruk' - den är ju för härlig alltså!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Cornish-rex
0

Tack Ganna!! Underbart :D

Ganna
0

#9 Den är iaf bättre än "Bli häxa"… ;)

ShadowCat
0

"Bli Häxa" - VUNNEN! ;D

Vekka
0

Bli häxa är en lite rolig o söt bok, inte någon dödligt seriös bok.
Som sagts av Ganna, lite "kuriosa" , jag har den själv o vill inte vara av med den.
Alla böcker (dom flesta ) har sina guldkorn.

Länk två är bara så underbar :) en måste ha bok :) totalt oviktig o inte det minsta seriös! :) = Perfekt!

Druehylds bok är en av mina favoriter, den lämnar mig inte. - ingen barnbok.

Jag personligen anser att man lär sig något i alla böcker o jag älskar dessa lätta, roliga o underhållande böckerna :)

Jag anser att man heller inte behöver ta allt så allvarligt, jag älskar allt från renodlade barnböcker, då jag rent av samlar på dom som handlar om häxor o andra trevliga väsen, barnbarnet måste ju få en bra start ;)

Sen har jag mängder av böcker där mitt i mellan, sen har jag det tunga gardet :) o alla är precis lika mkt värda här hos mig :) (obs inte i pengar mätt :)
Så det är en smaksak om man vill bara läsa 100% seriösa böcker eller om man kan uppskatta alla dom sorter.

#12 Grattis, hoppas du ska tycka om den :)

Men sen får jag kanske tillägga att jag samlar på böcker som rör mina intressen, i mängder :) ju äldre desto bättre.
Sen har ju den här gumman (jag) också passerat den yngre åldern då man kunde gå i krig för sina åsikter, allvarheten o djupet :) Eller så beror det kanske på att jag inte läste några "häxinstruktionsböcker" när jag växte upp utan fick lärdom från annat håll :), kanske tar igen det nu, o läser allt :)

Phanomea
0

#0 Superbra bok det där Glad Köpte den från nedanstånde antikvariat-sida för ett par år sen!

Här finns den i flera exemplar om det är någon som kan eller vill ha den på danska Glad

http://www.antikvariat.net/get/search.cgi?post

Cornish-rex
0

#12 Grattis till boken! Om du inte tyckte om den/ inte vill ha den kvar kan jag väl få stå först på tur att köpa den?  ;)