Invigningsritualer med sex??
Himmel och pannkaka…jag googlade en del inatt och hamnade på ett ockult forum…med nån slags "orden" där man blev initierad (hur tusan stavas det :) med samlag och människor som dansade nakna omkring.
Jag undrar bara: hur vanligt är detta egentligen?? Naiv som man är…. Betydelsen av detta inom häxeri??
Det förekommer invigningsritualer (och även andra ritualer med andra syften) med sexuella inslag i många olika traditioner, inte bara i esoteriska ordnar som arbetar med västerländsk ceremoniell magi.
För din avslutande fråga så beror det på vad du menar med häxeri. Menar du traditionell häxkonst så är en av häxbegreppets punkter:
* Häxsabbat, djävulsbolande, att ha sex kultiskt med onda makter.
(Det tål att sägas igen att de fem punkterna, som f.ö. finns på min presentation, är sedda genom ett kristet filter då de som förde domstolsanteckningarna var kristna. För dem var alla makter som inte var kristna demoniska, djävulska och onda).
Troligtvis avsåg din fråga dock _inte_ traditionell häxkonst eftersom nybörjare sällan ens känner till begreppet/fenomenet.
Modern häxkonst är ett synnerligen brett och minst sagt luddigt begrepp utan egentliga gemensamma nämnare, så där finns nog allt från rituellt sex till rituell avhållsamhet att hitta.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Ja du, det finns mycket att lära 
Jag tror jag kanske hade nån tanke på det där med sabbat/sex med onda makter skulle ske i nån astral form…inte här i fysisk form…liksom… men varför inte? det är ju ett brett ämne som sagt..
Spännande är det hur som helst! Hahaha jag dansar gärna naken, men det räcker nog så 
Tack för ditt svar Ganna