Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1570 ggr
Skogselva
0

Den gula labradoren

Jag var ute på en skogspromenad idag, för att ta farväl av sommaren och för att finna lite ro.

Då hände något, extremt, ovanligt. Jag var på väg hem från mitt lilla älsklingsställe då en vit hund, jag tror det var en gul labrador som var väldigt glad av sig och viftade på svansen och hoppade lite på mig innan den sprang tillbaka från dit den kommit.

Jag funderar lite på vad det kan betyda, om det öht har en betydelse, vill säga. Tankarna går lite åt Narren som är på väg mot det nya och hur han har en vit hund att pocka på hans uppmärksamhet om han är på väg åt fel håll… men jag vet inte, det vore intressant att få höra era tankar om det.

(Sedan på min gata såg jag fyra rådjur också, men det är lite OT. Är det någon som vet vad rådjur symboliserar?) Kanske är meningen att jag ska addera rådjuren plus hunden?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad