Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1559 ggr
KillMeWithASpoon
0

Naprapath=Häxa?

Jag har i några år gått hos naprapath, och många kallar naprapather för häxor, och jag har länge funderat på det begreppet.

Är det så att dem verkligen är häxor?

Jag kan själv inte mer än att bara spektulera om detta.

Vad tror/tycker ni om detta?

Vekka
0

Att vara naprapat är inte = att vara häxa, nej.
Det ena är ett yrke-inriktning valt att arbeta med.

Häxa är just häxa :)

Varför kallas dom häxor? förstår jag inte, är det bara för dom håller på med örter o naturmedicin? Allmänhetens okunskap av vad en häxa är kanske?

Men det finns säkert dom som även är både och :)

fridelfina
0

Eh, njäe, har inte hört det, och ser inte heller nån direkt koppling där… eller är det jag som missförstår nåt? Naprapat, naprapath? Obestämd

De naprapater jag gått hos har inte hållit på med örter eller naturmedicin, snarare tvärtom.  Så det är väl som Vekka skriver, det finns både och antar jag. Skrattande

KillMeWithASpoon
0

#1 & #2

Jag vet inte riktigt varför folk tror det. Den naprapathen jag går hos håller typ på och "borstar" bort värken osv.

Hon nyper mig i axeln, gapar med munnen och klappar ihop fötterna och tar bort det onda, så jag jag tror det är därifrån folk har fått det.

Jagh ar själv aldrig vart med om att naprapath grejat med örter osv, dock.

Hlin
0

Naprapati har inget med häxor att göra, även om någon enstaka häxa kan ha valt just detta yrke, precis på samma sätt som enstaka häxor har valt att bli brevbärare, riksdagsledamot eller högstadielärare. ;)

Naprapati är en alternativ medisinsk behandlingsmetod (utbildningen tar fyra år) för behandling av olika sjukdommar och åkommor, bland annat genom att stryka och trycka på nerver och muskler för att manipulera och omdirigera nervsignaler och därigenom återställa kroppens naturliga funktioner.

Paralleller kan vara till exempel sjukgymnastik, kiropraktik, osteopati och massage.

fridelfina
0

#3) Låter inte direkt likt vad en typisk naprapat gör. Låter som om  din naprapat har fler strängar på sin lyra och sysslar med nån typ av healing eller liknande, eller?