Häxor iFokus

Häxor

Etikett: månen
Läst 2188 ggr
Bappho
0

Månen på väg att bli full

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den har just tittat fram bakom träden i öster.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

ooo, ja! jag njöt av dess fullhet igår kväll.

Förtrollande!

Om min far hade levt, så hade jag aldrig fått se på den.
Han talade om förtrollning och gjorde mörkläggning i mitt rum, hängde vitlökar runt sängen, och höll på med flera ritualer.

Men på natten gick jag ensam upp, satt i fönstret och njöt av månens sken.
Blev jag förtrollad då? inte lätt att säga, kanske bröt jag alla förtrollande band, genom att trotsa min förälder.

Men det var då och där, i månens sken och i gemenskap med månen, som jag kände att jag hade kraft, kraft att vandra i skogens mörker, på ensliga stigar, där bara skogens invånare fanns att frukta.
Mycket mindre hotfullt än mycket levande som fanns omkring mig i dagtid.

Undras just om detta hänger ihop med min avsaknad av fruktan från att komma vilse? har nämligen alltid hittat mina föräldrar, mitt i storstadens larm, alltid hittat mina vägar, i skogens mörkaste mitt.
Fick aldrig panik ens som barn och min mor sa: Jag blir aldrig orolig, hon finner mig var jag än är.

I månens sken och stjärnornas glitter, tog jag ledningen i skogens kompakta mörker, på okända stigar. (skriver jag verkligen fortfarande om mig själv?)

Hlin
0

Vad han är vacker just nu! Hoppas alla här på HäxoriFokus får molnfritt det kommande dygnet och kan njuta, leka och fira i hans sken! :)

Oktobermånen är särskilt onykter har jag märkt. Här jag bor märker vi just nu kulmen på parrningstiden till många djur. Det frustas, pustas, bölas och skriks där ute, så det är inte klokt!

Skogselva
0

Tur att hon är full i morgon, tills dess kanske himlen klarnat. Det är grått och regn här just nu - riktigt höstväder… morr

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

vildarosen
0

Får hoppas att det klarnar men än ser det inte hoppfullt ut! Men imån kanske!Obestämd Jag som älskar att bara sitta oo titta på månen  medans jag känner hur kraften flödar in i min kropp..

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

[Camio]
0

Varför inte passa på att göra en fin månskensritual ikväll :)

Skriv ner dina önskningar på ett vackert papper. Lägg pappret på ett ställe så månens sken kommer åt att flöda över det hela natten. Imorgon går du ut och bränner upp pappret och låter röken stiga och släppa ut dina önskningar till universum. Snart kommer dom dyka upp hos dig :)

It is done!

aangeleyes
0

#5 har dina önskningar slagit in då:D

[Camio]
0

Det får vi se efter imorgon :)

silverhuldra
0

Synd att det inte är molnfritt och kameran lite bättre Obestämd

Mvh. Silverhuldra

Bappho
0

Det var dimmigt runt månen i morse när jag vaknade. En mindre flock svanar simmade i månskenet och såg ut att vara från en annan värld. Önskar jag hade haft mer tid så att jag hade kunnat gått ner till sjön för att fota.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Endroppeihavet
0

#9 Låter helt magiskt. Enastående vacker bild :)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Hlin
0

#9 Vackert! :)

Trollkvinna
0

#9 Otroligt vackert:-)

Astraea
0

Otroligt vackra månbilder B! Så oerhört vackra…