Söker hjälp för häxeri .

Hur definierar du ditt eget häxeri?
? SEV ?

eem jag fattar inte XO ge typ som ett exempel ?

det där finns e ganska många böcker..föreslår du går in på amazon.com o söker på wicca sedan på vissa av böckerna kan du gå in o kolla på innehållsförteckningen o se om det du är intresserad av finns med i just den boken..

ett tips är att börja med en sak i taget.. försöker du lära dej allt det där samtidigt blir det bara rörigt… jag vet jag ville lära mej allt samtidigt och det gick inte så bra ;)

Beta av en punkt itaget och lär dig det du vill men i sakta fart och fråga om det är nåt du ej förstår så kan kanske nån här hjälpa dig.
Är oxå rätt nu på detta och att läsa mycket om det är bra idé att börja me. Kolla efter böcker på bibban att låna eller abdlidris eller nån annan bokställe på nätet som du kan söka om lite böcker.
Även om man "har lite häxa i sig, ifrån liten" sas ,så är det en slags livsstil som genomsyrar hela ens världsbild.
Man måste lixom växa in i det,på nåt vis-om man nu inte fått "va´ifred hela livet ",och levt halvtam ,för sig själv nånstans med en mormor som lärt en något varje dag..
Vi moderna människor blir så frånvända det naturliga och magiska,så det är en omställning för både själen o kroppen!
Men vet man,så vet man..och då skall man följa sitt hjärta!
Lycka till Kram Moonwing
p.s
Skynda långsamt som sagts här,är ett mycket bra råd! d.s
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen

tacck ^^
Skadar inte att du funderar lite på vad som gör att du kallar dig häxa i nuläget. Häxa är någon man blir av sann vilja och genuint intresse, inte någon man föds till eller bara "blir".
Det var en otrolig vacker bild du hade lagt vid, Werewolf. Det ser ut som en plats där mycket har hänt och mycket kan hända.
Några lästips för en blivande häxa:
- Phil Hine - Modern Shamanic Techniques trilogy - scrolla en bit ned på sidan och lasta hem pdf-filer - många bra övningar
- Olika författare - The Internet Book of Shadows - en himla massa artiklar, formler, ritualer, m.m
- Olika författare - Wicca and Neo-Paganism - massor med gratis e-böcker
- Raymond Buckland - Buckland's Complete Book of Witchcraft (pdf) - en klassiker bland moderna häxor
- Peter J. Carroll - Liber MMM (pdf) - jättebra övningar
- Jeffrey Pierce - Basics of Witchcraft - ännu bättre övningar
Tyvärr finns det inte mycket att hitta på svenska på nätet när det gäller instruktioner och läroböcker för självstudium.
#9 Vilka bra sidor, tyvärr så var din sista länk bruten.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
När det kommer till Liber MMM kan jag bara säga att man BÖR se till att ta saker och ting i rätt ordning.
Det finns en orsak till att man har lagt upp studierna som man har inom magiska sammanslutningar - och detta är en mycket "bantad" upplaga av instruktioner - som i sig självt inte ger mycket vägledning.
En del av det som står där har mycket lite med häxkonst att göra. Det är ett vattentätt sätt att skapa en inre förvirring och uppnå väldigt lite med sitt Verk.
#12 Jag tog med Liber MMM på grund av övningarna i början. Nu vet jag inte vad för sorts träning andra har, men min egen träning började med liknande övningar, och de anses som själva grunden för allt senare arbete. De har allt med häxkonst att göra såsom jag har fått lära det.
Såna övningarna fungerar som ett filter. Pallar man inte att arbeta sig genom dem, har man inte stake i sig* att lära mycket annat inom konsten heller. Ingen tjänar, ingen förlorar.
* Förmåga, om man vill - man kan ju ha stake i sig till mycket annat här i livet.

Hej Werewolf
fråga nr 4.Tror det är bra att ta det enkelt i början och vänta med att skaffa dig massa utstyrsel och saker. Det fins nog med "magisk glamour" att leka med och det är många som gärna vill tjäna massa pengar på dem som tror att den magiska utvecklingen är beroende detta.
Här är lite tips:
*Att lära att meditera är en bra börja antingen på objekt ( ljus eller dylikt) ljud (ord eller mantra)
*Att lära koncentrera sig är också en bra metod för att styrka det mentala.
*Att gå ut i naturen och hitta en plats vart du kan vara ostörd och uppleva vinden, vatten, jorden och solen och elementen ( vid hjälp av de två metoderna metoderna ovan)
*Sedan kan du gå vidare med att med att lära dig visualisera och skapa bilder i ditt eget sinne.
När du känner att du börjar få lite inre fokus och en bättre förmåga att koncentra dig. Kan du gå vidare med att skaffa dig till ex en pendel. (denna kan du göra själv också )
Det är värdt att lägga på minne att häxkonst också är en andlig diciplin som kräver mycket arbete.
En annan sak: Allt du gör är på riktig, och det finns ingen "övningar" inom häxkonsten. De krafterna och andarne som man arbetar med är verkliga. Du kan självklart öva/träna upp din diciplin. Men en ritual är en ritual och inte något man provar på *lite så där*. Med andra ord:Kom i håg att magi/häxkonst fungerar.
Och så gör även meditation, koncentration och visulalisering.Ha tålamod och du kommer nog uppleva att detta är ett bra utgångspunkt för vidare arbete.
Lycka till!
#14 Tack för att du svarade ärligt och hjälpsamt på OPs fråga! :)
Till vissa andra: Jag begriper inte detta svartsjuka hemlighetsmakeri och ifrågasättande av unga sökares motiv till att vilja veta mer om dessa saker! Svara ordentligt, för tusan - ni är ju löjliga som ni håller på! Visa väg till vettig information på en gång, och sluta larva er, - det ger växter åt oss alla att de unga får börja i rätt ände.
#15? Hur kom du fram till att det skulle vara så.Jag förstår inte hur du kunde läsa ut detta?
#16 OP har direkta frågor, men jag ser få direkta svar. Hur många här har egentligen svarat på något av det OP frågar om, tycker du?

Werewolf:
Jag tar det hela punkt för punkt men jag hoppas du redan fått svar någonstans ifrån även om det inte är här i tråden.
Med förhoppning dock att du tar till dig vad "trollkvinna" skrev, det var goda råd att ta väl till vara på.
1. trollformler: Jag ahr inga egna att dela med mig av då jag inte använder mig av nedskrivna ord utan av visualisering och fokusering men jag hittade några bra länkar för länge sedan som kanske kan vara intressant för dig att iaf kolla igenom och få inspiration från.
2. brygder: Samma svar som ovan från mig,tyvärr.
3. hur man spår : kommer lägga några länkar nedan här som kanske hjälper dig då jag inte arbetar riktigt på det viset.
4. vad man behöver för saker när man är en häxa: tja, vad tror du dig behöva? Standard verkar vara athame, skålar, bägare,ljus, altarduk,altare, och lute allt möjligt, du kommer hitta det du behöver när du behöver det misstänker jag :) Mest av allt behöver du Älska,Respektera och använda förnuft. Tänk efter Före, allt du gör ger återklang. ..och en annan sak, respektera och älska dig själv, för det finns bara en av Dig.
5. ritualer. Finns det tusentals av inom olika inriktningar, det du MÅSTE tänka på är att får konsekvencer, de fungerar men skörden av en ritual följer inte alltid våra tidsramar och inträffar inte alltid som du tror. iakta försiktighet. Eftersom jag inte finner det gott att i nuläget ösa något över dig så lämnar jag det vid de orden.
6. och lite mera om häxeri :)
jag delar lite länkar med dig som sagt. Jag är inte den att döma vilka som är bra och vilka som är mindre bra då jag inte besöker dem själv sedan.. forever 
Vem vet, någon av sidornas skapare kanske finns här , jag har ingen aning :)
- No bird soars too high if he soars with his own wings -