Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 3146 ggr
OleaViola
0

Hibiskus

Hej !

Jag skulle vilja veta lite om  om hibiskus

Det finns ju lite olika sorter,  och jag undrar om någon vet vilken som är bäst för att Använda som Te  till olika medicinska, Kropps vård syften  eller som vanligt gott te.

Hibiskus sabdariffa, Hibiskus rosa sinerisis, Frilands hibiskus vilken man ska kunna odla här i Skåne Utomhus

finns säkert flera (hoppas det nu är rättstavat )

Gärna även om någon har odlar tips……….

Hlin
0

Mitt hibiskuste är Hibiscus sabdariffa (på latin skrivs det med 'c'), och jag tror det är det vanligaste, men även Hibiscus rosa-sinensis (märk stavningen - det ska vara 'n' och inte 'ri') används.

För att hitta information om olika växter att använda till teer, kan du göra en sökning på det vetenskapliga namnet - var noga med stavningen! - och lägga till ordet "tea" eller "örtte".

Frilandshibiskus heter Hibiscus syriacus på latin - det används inte till te, vad jag vet, men det kan du ju leta upp information om själv - jag kan gott ha fel! Hur som helst är den skitsnygg i trädgården när den blommar! De blålila varianterna är hur snygga som helst! :D

Nätstället Plants for a Future är annars toppen att använda om man vill veta om olika växters ätlighet.

OleaViola
0

Tack för råd om  hibiskus och Stavning Glad 

Ska in och leta efter mer information.

Frilands varianten är så praktfull  här i Trädgårdar och Rabatter

OleaViola
0

Plants for a Future Var en Sida helt i min smak

kommer att spara den webb adressen precis sådana växter jag vill ha min framtida Trädgård inte Bara underbara att titta på utan även någon nytta med dom……..

Hlin
0

Jag tycker en trädgård ska gå att äta till 100%! :D