Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 614 ggr
john-a74
0

Kan drömmar rädda liv ???

Ja enligt mig så kan de det:)

jag själv vaknade i en dröm och sprang upp och spydde upp en gigantisk slemklump

drömmen var så att jag var en cnn reporter som hamna i bakhåll i vietnam . helt plötsligt står en vietcong officer framför mig och riktar sin revolver emot mig och trycker av . jag står och ser kulan komma emot mig i ultrarapid och blir träffad i halsen .

så jag vaknar med känslan att veta hur en kula träffar min hals

skumt ja men den räddade mig ifrån att kvävas ja 

en mycket negativ dröm som förde nått gott med sig  :)

bara ler

Shailina
0

Jo jag tror definitivt att drömmar kan redda liv. Jag tror att våra skyddande andar kan medella sig klarast i en dröm. Tex drömde jag en gong att min skyddande ande sto framför min säng, ruggade i mig och ropade med dröm-mullig röst att jag fick skunda ut av sängen. Jag skulle snabbt ut. Jag drömde i drömmen att jag va i min egen bädd hemma, medan i värkligheten va det ett telt ute i skogen med några kompisar.

jag vaknade så småningom, min kompis i tältet sov, och jag anade inte varför jag drömte så konstigt. Så kjände jag denna oroen som jag numera kjänner mycket väl och kjände en trång att komma bort därifrån. Jag väkte alla, fick hur mycket skäll som helst, ut och packa telt mitt i regnet va inte första, heller inte andravalet till nån av oss, men jag klarade inte skaka av mig denna tvingande kjänslan. Sur som attan gick mina kompisar med på att flytta lägeret, och vi gjorde så.

När vi dan äfter på morgonen åkte i bilen förbi där teltet stog när vi stoppade dan innan va det vatten där. älven hadde gått över sina bredder. Dock vet jag inte om det hände i en voldsam våg eller om vatnet bara steg sakta men sikkert, alla träd sto uppe så jag tror nog hälst det sista. Vi hadde vaknat när vi blev blöta och kommit undan utan besvär ändå tror jag nog

men fortfarande..

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Helka
0

Ojojoj, Shailina, ett riktigt varsel!

Jag har haft flera sanndrömmar, som fått mig att undvika platser där det senare hänt dödsolyckor, fruktansvärt obehagligt, då ens egen röst inte räcker för att varna, då folk tittar på en som om jag vore hög på något…Generad Jag har därimot inte vaknat av att jag varit i en sådan fara som du var i John-a.a. Vilken otrolig tur!

Shailina
0

jag har nog bara haft en riktig sanndrömthet på det viset Helka, där det även kommer klart fram att jag måste gjöra nåt.. alla andra gonger har det inte varit nåt klart och tydligt alls, och jag har bara på magkjänsla undvikit en hel del. Sanndrömt brukar jag nog inte va i normala fall, jag har mer kjänsla i vaken tillstand

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net