Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 4122 ggr
[Nötis]
0

hundnamn?

vi har nyss köpt en hund men vi vet inte riktigt vad vi ska döpa honom till, skulle vilja ha nått i stil med någon gud, demon elr liknande ;)  det är en liten kinesisk nakenhund, och jag vill inte ha nått pluttinuttnamn på honom bara för att han är liten och nudist. haha, men kan ni hjälpa mig kanske? :D har verkligen fått idétorka :/ :P

[Nötis]
0

är sjukt tacksam för alla svar jag kan få :)

[Camio]
0

Hej! Kul med ny liten vovve :) Lycka till med den!

En sån liten sötnos behöver väl något stort och mäktigt namn *S* Kom genast att tänka på massa onda fantasy-furstar eller goda trollkarlar :) Finns massor med coola namn… te.x…

Sauron, Cato, Tengil, Voldemort, Gandalf, Radagast, Saruman….

sen gillar jag fornordiska namn (gudar och andra) bra, korta och kärnfulla, bra till djur…

Oden, Tyr, Loke, Frej, Gere, Freke, Atle, Balin, Regin….

/Camio

Vekka
0

Ooh.. vad skoj! Jag har 5st "nakenfisar" och har fött upp rasen i ca 12 år, men har "pensionerat" mig o hundarna nu :)
Ja, dom passar för lite tuffare namn, då dom är en liten, tålig o tuff hundras :) usch…kommer inte på något på rak ärm, namnet brukar komma av sig själv när man ser hunden eller valparna :) (jag har ju döpt rätt så många under åren hehe)

Underbart! Fler "nakenfisar" till folket! :) Lycka till med värdens härligast hundras, finns ingen bättre eller likvärdig :)

Behöver du någon hjälp eller behöver fråga något, efterhand,  är du välkommen att skriva på min sida :)

psst! du skriver inte om han är en hairless eller powder puff, viktigt vid namnideer :) Aaahh.. nu såg jag att du skrev nudist, nakenfis alltså :)

[Nötis]
0

# 2

haha tack så jätte mycket :D vi har ju suttit och funderat på något ur nordiska mytologin och sånt men inte riktigt hittat nånting som passar på honom, men man måste ju tänka på att han bara är 9veckor så som nu, jag kallar honom "bäbis"hela tiden bara för att han är liten, haha så han börjar tro att han heter det tror jag :P , inte bra XD

men gud, 5st ?  shit vilket jobb haha. bara en fråga, brukar dom vara kaxiga som satan mot andra hundar elr har vi fått nån med extra attityd? :P fast vi har nästan lärt hjonom av att skälla på andra hundar nu, händer ibland att han morrar lågt men då säger man bara nej så ignorerar han den andra hunden haha.

Vekka
0

hehe, nä 5st är inte så värst, jag är van vid betydligt fler :)
Ja, det finns ju ett utryck "Fullt ös, medvetslös" :) det är en lycklig o glad kines i ett nötskal :) bara vänta ni! :) han är ju inte så gamal än :) bara bäbis :) (har dom en tendens till att vara resten av livet hehe.)
Alla kineser har attityd, dom är små men ack så stora i sinnet :) generellt är dom inte så förtjusta i andra hundar, men dom ser en annan kines på långt avstånd! o det väcker deras intresse direkt när det är en av dom själva :) märkligt, men sant! :) ja, att totalt ignorera något är ett rasdrag :) proffs! på det, dom ignorerar allt o alla dom inte tycker om eller tycker det är lönt att lägga någon energi på! :)
Har lite vakt i sig, o tar ett tag att "godkänna" utomstående, om dom är värda att bli godkända vill säga :)
så.. ja, dom brukar skälla (o visa vem som är störst, bäst o vackrast) på andra hundar :)
Fruktansvärt intelligenta o lättlärda, brukar bara behövas ett normalt nej, ingen hög röst eller någon tillrättavisning, man ska vara bestämd men snäll när man uppfostrar en kines :) dom blir väldigt lätt "fördärvade" i fel händer, tyvärr :(

Men skriv gärna i min gästbok om du vill prata kines mer, då detta kanske inte blir så häxiga samtal, dock tycker jag att det inte finns någon mer häxig hundras än kinesen! :) visst?

[Nötis]
0

haha jo :D dom ser ut som små troll när dom är små haha, vi har komme på ett namn till han också, jag och min låssasfarsa och min lillebror kallar han Troll, mamma kallar han Truls. Hoppas han inte blir förvirrad av det bara ;) och jo, jag skriver till dig om det är nått spec jag vill veta ;) sjukt kul att det finns folk som kan och vet saker utan att man ska behöva vända sig till typ.. hundexperter hahah XD (ringa han på tv4+ ba : TJENARE! kom och uppfostra våran kaxiga nudist vava?" )  haha :D

Cornish-rex
0

Åhh… Jag vill också ha en nakenfis! Men jag har ju en nakenkatt och en Collie, naken och hund hmm… jag det får räcka, det är nästan nakenhund ;)

Om jag skulle ha en hanhund skulle jag (om det passar honom) döpa honom till Shadow.

Skogselva
0

Jag skulle nog ha döpt en hund till Cú som betyder hund på iriska

Visst har jag bra namnfantasi?

Kan inte förklara uttalet så bifogar bara filen till hemsidan, där en modersmålare säger ordet.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Iram
0

Själv är jag väldigt förtjust i namnet Ymer. Han var en fornnordisk jätte av format enorm. Coolt namn tycker jag.

Aleethia
0

Jag gillar Titus och Atilla, ingen gud eller demon men coolt med "stort" namn på liten hund. Man förväntar sig en dobermann när man hör namnen Skrattande

AnteMsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vän har samma namn som trummisen i mupparna.
En vit, korthårig Siberian från Nederländerna - fullkomligt underbar.

[Nötis]
0

haha har glömt vare inne på ett tag märkte jag ;) , men tack allihopa för all hjälp med hundnamn :D verkligen uppskattat <3

[Nötis]
0

btw asfina namn allihopa :D   blir nästan lite avis bara för att våran hund har ett så tråkigt namn nu haha xD

Casiopeia
0

#13 vad blev det då?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[Nötis]
0

haha skrev det lite högre upp ;)  Truls heter han