Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 443 ggr
[tiiia]
0

(hittar ingen passande rubrik)

Har ni någon gång sett ett föremål som ni bara vet att ni måste röra eller öppna för att ni inte kommer att kunna sluta tänka på att ni måste göra det ?

I natt sov jag i min svärmors sovrum (hon jobbade natt så hon var inte hemma), jag kikade på hennes bokhylla och såg ca 30 album som stod där. Min blick fastnade på ett av albumen (alla album såg likadana ut) och jag bara visste jag att var tvungen att ta en titt i just det där albumet.

Komiskt nog så visade det sig att just det där albumet var min pojkväns babyalbum. Och efter att ha tittat igenom albumet så kände jag mig lugn i kroppen och visste att det var meningen att jag skulle se de där bilderna. Jag har ingen aning om varför, men det kändes helt enkelt rätt.

Vad är det egentligen som gör att vi dras så där till vissa föremål?
Tror ni att det var slumpen som fick mig att ta just det albumet?

john-a74
0

nej tror det mer var ödet ju :)

slumpen kan man ju räkna ut ju med matematiska formler vad jag vet :)

Shailina
0

Jag tror heller inte på slumpträff.. det kan värka va det, men jag tror inte nåt är överlamnat tilfeldigheter i vårat univers

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

[tiiia]
0

Ni har nog rätt. Dessutom så kändes det så himla rätt att det nästan måste ha varit meningen. :)

john-a74
0

På tal om ödet så kan jag berätta lite vad jag brukar råka ut för ju :)

det här med att träffa på människor som det är meningen att just då och så jag blev arbetslös och träffa då just den tiden en massa nya människor som jag disuterade det här med det okulta ju :)

det är alltid så för mig att jag stötter ihop med lika sinnade på det visset nog ej ensam att känna så ju ellr vet att det är så :)