Gudinnan...
Jag skulle vilja veta mer om Gudinnan som man hör talas om ibland. För mig känns det som att Gudinnan och Moder Natur skulle kunna vara samma sak. En naturens kraft som varken är god eller ond, men som man kan känna i sig själv och alla andra ting. Den kraft man känner när man söker inom sig själv och sträcker ut sina mentala "trådar"… Jag är ingen häxa, men ända sedan jag har varit liten har jag känt en stark samhörighet med naturen. Jag pratade med ett visst träd t.ex. som var min vän (fru Tall). Min känsla för naturen har dock börjat försvinna nu när jag blivit vuxen och jag känner att jag vill bejaka min andlighet lite mer.
Kan någon berätta för mig om Gudinnan och/eller er egen andlighet?
Gudinnan finns i allt levadne. likaså guden…..
Gudinnan är moder jord, den livgivande. Men hon är också dödshaggan som tar liv. Hon är urd skuld och verdandi. Ödesnornorna. Hon är dag och natt. Likaså är fader himmel dag och natt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Du får gärna utveckla och berätta mer… Hur du känner och tror osv.
Gudinnan för mig är allt levande, jord växter, stenar…..
Det är så otroligt svårt för mig att beskriva eftersom det för mig mer handlar om känsla och intuition….
Gudinnan är för mig ogripbar, men samtidigt nåbar precis överallt…..
Jag får fudnera vidare på hur jag ska kunna ge dig ett vettigt svar….

jag håller med dej här LinaN… Precis så ser ja oxå på Gudinnan. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
;P

Gudinnan har jag aldrig hört talas om, är jag helt efter då? Någon som kan skicka en bra länk som man kan lära sig mera av?

Länktips är väl i princip alla seriösa hemsidor om Häxkonst och Wicca. För Gudinnan är ju Jorden, Månen, häxprincipen, Yinprincipen osv. En del ser Gudinnan som ett annat ord för Moder Jord eller Månen, en del ser henne som en symbol för den ena av universums stora krafter, en del ser det henne som ett verkligt andeväsen, andra som en kraftsymbol. En del häxtraditioner arbetar medvetet med både Gudinnan och Guden, medan andra enbart vänder sig till Gudinnan eller någon aspekt av Gudinnan.
/MM