Hjälp med gudinnesymbol!
Hej jag är lite halvt nybörjare på det här och försöker bygga upp mitt altare, men jag skulle behöva en gudinna att inreda med och också se upp till.
Tänkte om ni kanske hade några tips? Kanske namnen och några egenskaper på gudinnan?
Tack på förhand
Bast är aldrig fel:)
Jag tycker du börjar i fel ände; om du inte blivit kallad av en gudinna, varför ens bygga ett altare till någon? Det är inte en hobby där man börjar med några frimärken i samligen för att sedan utöka. :P
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Å andra sidan kan man ju inte sitta hela livet och vänta på att en gud ska få lust att kalla på en heller:)
#3 …för då är man antagligen inte menad som präst/prästinna/följeslagare till någon gudom utan har annat man ska göra.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Man behöver ju å andra sidan inte vara präst/prästinna eller följeslagare för att dra nytta av en gud. Jag har aldrig känt en kallelse till någon gud. Snarare mer än dragningskraft som gör att jag föredrar att jobba med vissa gudar framför andra.

Man måste ju börja i någon ände. Olika änder/ändor/ändar
för olika personer.
Liiiisa, du kan använda någonting som symboliserar Gudinnan för dig, utan att välja en specifik gudinna. Och välja utifrån dina egna preferenser. Om du ser Gudinnan i träd - välj ett träd, ser du Gudinnan som en Venus från Dusseldorff - välj en sådan, ser du Gudinnan som Månen - ta ner månen till ditt altare, osv osv i all oändlighet.
Det viktiga är att det slår an en sträng i dig, att den symbol du väljer verkligen symboliserar Gudinnan för dig.
Med tiden kommer du kanske att känna en dragning till en specifik gudinna, och kanske inte. Men ingen annan kan välja ut en gudinna till dig, som jag ser det.