Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 978 ggr
Iram
0

Förslag på grounding?

Jag läste här nedanför, under Shailinas rubrik "Orolighet", Marie Morganas intressanta svar. Jag är också övertygad om att det är väldigt viktigt att grunda sig, eller "jorda" sig som många också säger, just för att kunna hantera olika energier och dylikt. Har provat på en hel del varianter av jordning men ännu inte hittat någon som känns sådär helt 100%. Helst ska det vara en effektiv men ändå rätt snabb metod, och den ska vara lätt att visualisera ocvh genomföra.

Snälla, kan ni inte berätta lite om hur ni själva gör (om ni nu brukar grunda er alls)?

Marie_Morgana
0

Hej Iram & ni andra!

En riktig snabbvariant av grounding är att föreställa sig rötter från händer och fötter och det nedersta kraftcentrat (allmänt kallat rotchakrat) och att dessa rötter söker sig nedåt mot jorden, genom jordytan och in i underjorden. Där de starkt transformerande krafterna ju finns;-)! Precis som du kom in på, Iram, så är det jätteviktigt att hitta något som passar en själv. Och att ge en och samma metod tid och regelbundenhet ett tag, så man inte hoppar för fort vidare från metod till metod.

Här finns exempel på en längre variant med PENTAGRAMMET som vägledare (se länken nedan) Själv brukar jag göra snabbvarianter oftare och sedan ändå göra en större variant mer sällan men också regelbundet, t ex en gång i månaden, vid en viss månfas om man vill.

http://www.gronadraken.com/hexagon/id60.html